طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت حرفه ای که به وب دیزاین (Web-Design) هم معروف است در واقع یکی از ملزومات اساسی هر کسب و کاری است که مایل است به دنیای اینترنت قدم بگذارد. این در واقع اولین قدم برای کسب سود از دنیای مجازی است. صاحبان کسب و کارهای حرفه‌ای به طور معمول برای طراحی سایت به دنبال یک شرکت طراحی سایت حرفه ای هستند تا بتوانند حضوری پررنگ در دنیای اینترنت را تجربه کنند.

طراحی سایت حرفه ای
طراحی سایت حرفه ای

اینترنت روز به روز در حال رشد و پیشرفت است و افرادی که مایلند که کسب و کارشان رونق پیدا کند می بایستی طبق اصول سئو و الگوریتم های گوگل یک وب سایت کاملاً حرفه ای و متناسب با کسب و کار خود، طراحی کنند.

مراحل طراحی سایت حرفه ای چیست؟

خدمات طراحی سایت حرفه ای دارای یک سری پروسه های خاص است که این پروسه ها از لایه سازی صفحات وب، طراحی گرافیکی، رعایت کردن اصول سئو و الگوریتم های گوگل در کدنویسی و در نهایت تولید محتوا تشکیل شده است.

در ادامه مقاله به 4 مرحله اصلی در سفارش طراحی سایت حرفه ای اشاره ای کوتاه خواهیم کرد:

  1. طراحی اولیه نمونه طراحی سایت حرفه ای

قبل از اینکه طراحی اصولی وب سایت را شروع کنید بایستی با توجه به نوع وب سایت و همچنین نیاز کارفرما، یک نمای کلی از وب سایت را طراحی نمایید. در واقع این نمای شماتیک به مانند یک نقشه کلی از صفحات وب سایت است که توانایی مشخص کردن جایگاه و همچنین چیدمان المان ها و عناصر متفاوت در وب سایت ها را دارد. به طور کلی به این مرحله از طراحی وب سایت حرفه ای، طراحی وایرفریم هم گفته می شود.

  • طراحی نمودن وب سایت به صورت گرافیکی
مراحل طراحی سایت حرفه ای
مراحل طراحی سایت حرفه ای

بعد از اینکه مرحله اول (مرحله تعیین جایگاه عناصر و المان ها در وب سایت) را به اتمام رساندید، بایستی با توجه به نوع وب سایت و با استفاده از نرم افزارهای متفاوت و مخصوص رنگ بندی اقدام به طراحی گرافیکی وب سایت نمایید. در واقع هر چه طراحی سایت حرفه ای با گرافیکی زیبا و کاربرپسندتر انجام شود، موفقیت شما تضمین شده تر خواهد بود.

  • استفاده از کدنویسی و برنامه نویسی

طراحی وب سایت حرفه ای به دو شکل کاملاً متفاوت امکان پذیر است که در واقع هر دو این نوع طراحی، با توجه به نوع سایت و نیاز کارفرما انجام می شود.

  • نوع اول: استفاده از سیستم مدیریت محتوا آماده مانند وردپرس
  • نوع دوم: استفاده از کدنویسی و برنامه نویسی کاملاً اختصاصی

قیمت طراحی سایت حرفه ای در هر کدام از این دو نوع کاملاً با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال هزینه طراحی وب سایت حرفه ای با استفاده از سیستم مدیریت محتوا آماده بسیار کمتر از وب سایت هایی است که به وسیله کدنویسی و برنامه نویسی کاملاً اختصاصی نوشته می شوند.

  • راه اندازی وب سایت

این مرحله در واقع مرحله پایانی راه اندازی وب سایت است که بعد از آن وب سایت در دسترس عموم مردم قرار می گیرد. قبل از اینکه وب سایت را راه اندازی نمایید باید یک فضای اینترنتی که به آن هاست گفته می شود و یک دامنه مناسب با کسب و کارتان را خریداری و در نهایت وب سایت را راه اندازی کنید.

انواع طراحی سایت حرفه ای

انواع طراحی سایت حرفه ای
انواع طراحی سایت حرفه ای

به طور کلی وب سایت ها به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

  • سایت های ایستاتیک یا ایستا (Static Website

در این نوع وب سایت ها امکان طراحی فقط در قسمت فرانت اند وجود دارد. این بدین معناست که مطالب و همچنین محتوای وب سایت تنها یک بار گردآوری می شود. همچنین هر کدام از صفحات سایت به هنگام طراحی سایت حرفه ای به صورت مجزا ایجاد، طراحی و در نهایت آپلود می شوند. از این نمونه وب سایت ها بیشتر برای معرفی استفاده می شود به دلیل اینکه محتوای آن تا مدت های زیادی نیاز به تغییر ندارند. اگر هم مایل به تغییر در وب سایت های ایستا هستید بایستی طراح سایت، آن را انجام دهد.

  • سایت های داینامیک یا پویا (Dynamic Website) 

وب سایت هایی که به صورت داینامیک یا پویا راه اندازی می شود، در هر دو قسمت فرانت اند و بک اند قابلیت برنامه نویسی را دارند. طراحی وب سایت حرفه ای به صورت داینامیک نیازی مبرم و حیاتی به تولید محتوای ناب و ارزشمند دارند. وب سایت های داینامیک با توجه به نوع کاربرد آن، طراحی، توسعه و اجرا می شود.

چه مشاغلی مرتبط با طراحی سایت حرفه ای هستند؟

طراحی وب سایت حرفه ای
طراحی وب سایت حرفه ای

موفقیت یک وب سایت و کسب و کار اینترنتی و رسیدن به درآمدهای بسیار بالا در دنیای اینترنت، مستلزم این است که افراد زیادی دست به دست یکدیگر دهند تا این اتفاق رقم بخورد. این افراد می تواند شامل تیم توسعه دهنده، طراح سایت، طراح گرافیک و غیره باشد.

در ادامه مقاله قصد داریم به مهم ترین این مشاغل اشاره ای کوتاه داشته باشیم:

  • استخدام یک گرافیست ماهر

برای طراحی بخش های گرافیکی از جمله دکمه ها، لوگو، بنرهای تبلیغاتی و غیره آن هم به هنگام طراحی سایت حرفه ای می بایستی از یک گرافیست بسیار ماهر و کاربلد که تجربه زیادی در طراحی اینگونه موارد دارد، استفاده نمایید

  • دریافت مشاوره از متخصص دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)

رقابت در دنیای اینترنت یک مقدار سخت و دشوار است. اگر مایلید که در دنیای ناشناخته و بی رحمی مانند اینترنت به رقابت بپردازید و از آن کسب درآمد کنید، می بایستی با یک متخصص دیجیتال مارکتینگ مشاوره نمایید تا به این وسیله بتوانید ترافیک و بازدید کننده های زیادی را به دست بیاورید.

  • استفاده از متخصص تولید محتوا

تولید محتوا از مهم ترین بخش ها در طراحی وب سایت حرفه ای به شمار می رود. در این بین گوگل عاشق وب سایت هایی است که به صورت روزانه و ثانیه به ثانیه اقدام به تولید محتواهایی ناب و ارزشمند می کنند. اگر مایلید که حضوری کاملاً فعال در زمینه کاری خود در دنیای اینترنت داشته باشید بایستی از مهارت و تجربه های یک متخصص تولید محتوا استفاده نمایید. به دلیل اینکه این افراد به خوبی می دانند که چطور می توان با استفاده از تولید محتوا ترافیک و بازدید کننده های خوبی را از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل دریافت نمایید.

  • استخدام یک متخصص سئو
قیمت طراحی سایت حرفه ای
قیمت طراحی سایت حرفه ای

بدون شک کسب و کارهای اینترنتی اگر بدون استراتژی سئو قدم در دنیای پر رقابتی مانند اینترنت بگذارند، به زودی از صفحات اینترنت حذف خواهند شد. پس اگر مایل به طراحی سایت حرفه ای هستید پیشنهاد می کنیم حتماً از تجربیات، مهارت ها و توانایی متخصصین سئو برای رسیدن به صفحات اول گوگل استفاده نمایید.

  • بهره بردن از توانایی های طراح رابط کاربری

در طراحی سایت حرفه ای، رابط کاربری حرف اول را می زند. در واقع این رابط کاربری هر چه ساده تر و در عین حال کاربردی تر باشد قطعاً می تواند کاربران زیادی را به سمت وب سایت شما هدایت نماید.

هدف اصلی از طراحی سایت حرفه ای چیست؟

سفارش طراحی سایت حرفه ای
سفارش طراحی سایت حرفه ای

هر وب سایت کاربردی متفاوت به نسبت دیگر وب سایت ها دارد. به طور مثال وب سایت های فروشگاهی کاربردی متفاوت به نسبت وب سایت های شخصی دارند. همین مورد نشان از متفاوت بودن اهداف در طراحی سایت حرفه ای است.

اگر یک جستجوی ساده در موتورهای جستجو مانند گوگل داشته باشید متوجه می شوید که وب سایت های متفاوتی با اهدافی کاملاً متفاوت طراحی می شوند. از جمله این وب سایت می توان به وب سایت های فروشگاهی، شخصی، شرکتی، خبری، مجله های اینترنتی، سایت های آموزشی، سایت های دانشگاهی و غیره اشاره کرد. اگر مایل به طراحی سایت حرفه ای هستید می بایستی قبل از هر چیزی هدف از طراحی سایت را مشخص و سپس برای طراحی اقدام نمایید.

ویژگی های منحصر به فرد طراحی سایت حرفه ای

اگر مایلید که یک وب سایت حرفه ای با خدمات حرفه ای طراحی و راه اندازی نمایید می بایستی دارای یک سری مشخصات خاص باشد. از جمله این مشخصات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. طراحی سایت حرفه ای بایستی در هر صورتی جوابگوی نیاز مدیران و مخاطبین باشد

یکی از نیاز مدیران به هنگام طراحی سایت حرفه ای این است که بخش مدیریت، کامل و در عین حال ساده باشد تا به راحتی بتوانند مدیریت وب سایت را انجام دهند. همچنین مدیران انتظار این را دارند که به خوبی از پس معرفی خدمات وب سایت بر بیایند و مشتریان زیادی را به سمت خود هدایت کنند. از آن طرف مشتریان و مخاطبین هم این انتظار را از طراحی سایت حرفه ای دارند که در کوتاه ترین زمان ممکن وارد وب سایت شده و با کمترین کلیک از امکانات و خدمات وب سایت استفاده کنند.

  • برای سئو بهتر سعی کنید از یک محتوای مناسب استفاده کنید
خدمات طراحی سایت حرفه ای
خدمات طراحی سایت حرفه ای

اگر مایلید که طراحی سایت حرفه ای در بهترین حالت ممکن از سئوی خوبی برخوردار باشد بایستی سعی کنید اقدام به تولید محتوا با کیفیت نمایید. در واقع تولید محتوا باید طبق اصول سئو و الگوریتم های گوگل نوشته و منتشر شود.

هر چه محتوای شما از کیفیت و ارزش بیشتری برخوردار باشد قطعاً بازدید کننده های بیشتر را به سمت وب سایت شما هدایت خواهد کرد. اگر توانایی تولید محتوا با کیفیت را ندارید می توانید از یک تیم حرفه ای که علم و تجربه بالایی در زمینه تولید محتوا دارند، استفاده نمایید.

  • بالا بودن سرعت لود صفحات وب سایت

بالا بودن سرعت وب سایت یکی از ویژگی های منحصر به فرد در طراحی سایت حرفه ای به شمار می رود. به دلیل اینکه کاربران در کمترین زمان ممکن وارد سایت شده و از خدمات و امکانات سایت استفاده می کنند. اما اگر وب سایت از سرعت خوبی برخوردار نباشد به مرور زمان کاربران خود را از دست خواهید داد. پس سعی کنید در انتخاب قالب وب سایت و همچنین نوشتن کدهای برنامه نویسی دقت لازم را داشته باشید.

با ابزار هایی مثل Gtmetrix میتوان سرعت وبسایت را آنالیز کرد.

اطلاعات بیشتر دربارا ابزار Gtmetrix

درخواست مشاوره طراحی سایت

  • Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, jpeg, Max. file size: 512 MB.

درباره کارباما

«سایت کارباما» یکی از سایت‌های مرجع در خصوص طراحی سایت است که شما می‌توانید برای طراحی سایت به تیم زبده کارباما مراجعه کنید. کارباما در زمینه‌های مختلفی همچون طراحی وبسایت شرکتی، تولید محتوا، طراحی وبسایت فروشگاهی، خدمات اینستاگرام، خدمات گرافیکی تولید محتوای ویدیویی (ساخت تیزر و موشن و…) و… به فعالیت مشغول است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت مجموعه کارباما (https://karbama.net) از نحوه فعالیت این تیم و هزینه طراحی سایت مطلع شده و با توجه به نیاز خود از خدمات آن بهره مند شوید.

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *