طراحی سایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی

یکی از روش‌های کسب درآمد از بستر اینترنت، آموزش آنلاین می‌باشد. اگر مهارت خاصی دارید، و یا اگر به یکی از علوم کاربردی آشناییت داشته باشید، به راحتی می‌توانید از فروش آموزش‌های خود در سایت، پول خوبی کسب کنید. اما لازمه‌ی داشتن چنین جریان درآمدی، طراحی سایت آموزشی است. به عبارت دیگر اگر می‌خواهید در دنیای وسیع مجازی تدریس کنید و به درآمد غیر فعال خوبی برسید، باید بدانید که این روش بسیار سودآور است. اما قبل از هر چیزی نیاز به طراحی سایت حرفه ای آموزشی دارید. اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که برای طراحی سایت آموزشگاهی چه کاری باید انجام دهید یا اینکه آیا به هزینه طراحی سایت آموزشی فکر کرده‌اید؟

طراحی سایت آموزشی
طراحی سایت آموزشی – آموزشگاه آنلاین

اگر قصد دارید تا کسب و کار اینترنتی خود را با مضمون تدریس مجازی آغاز کنید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد. بنابراین پیشنهاد من این است که قبل از راه اندازی کسب و کار آنلاین خود، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

اهمیت طراحی سایت آموزشی

چرا باید یک سایت آموزش آنلاین داشته باشیم؟ این سوالی است که بسیاری از افرادی که به فکر تدریس آنلاین هستند از خود می‌پرسند. در ابتدا اجازه دهید به زمان آغاز  همه گیری بیماری کرونا بازگردیم. تمامی مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد و بسیاری از کسب و کارها به تدریج ورشکسته شدند. به مرور طراحی سایت آموزشگاهی رونق گرفت و افراد و شرکت‌های بی‌شماری رو به ایجاد یک سایت آموزشی آوردند. این مسئله سرآغازی بود برای باب شدن فروش آنلاین آموزش‌های تصویری که تا پیش از این نیز رایج بود اما کمتر مورد استقبال مردم قرار می‌گرفت.

در ادامه دانش آموزان و دانشجویان کلاس‌های خود را در اینترنت برگزار کردند. از سوی دیگر تعطیلی کسب و کارها باعث هجوم اقشار مختلف مردم به تماشای آموزش آنلاین و یادگیری مهارت‌های جدید شد. به این ترتیب بسیاری از موسسات تنها با طراحی سایت آموزش مجازی و فروش فایل‌های خود به درآمدهای بالایی رسیدند.

حال شاید اهمیت طراحی یک سایت برای آموزش آنلاین بیشتر مشخص شود. امروزه مردم به دنبال شرکت در دوره‌های اینترنتی هستند و تمایل دارند تا مهارت‌ها و علوم خود را توسعه دهند. به همین دلیل است که سایت‌های آموزشی با رشد چشمگیر مخاطب و درآمد روبرو شده‌اند.

اما نباید از سایر جنبه‌های مثبت طراحی سایت آموزش آنلاین غافل شد. بدون شک کسب درآمد از طریق آموزش آنلاین مزیت‌های زیادی دارد. از نظر من مهمترین بخش سودآوری از این طریق، راه اندازی یک جریان درآمدی غیرفعال است. درآمد غیر فعال به این معنی است که شما تایم و انرژی خود را صرف درآمد خود نخواهید کرد. بلکه مشتریان با خرید دوره‌ها و پکیج‌های شما درآمد شما را گسترش می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید شغل‌های دیگری نیز برای خود انتخاب کنید.

از سویی اگر شما یک معلم یا تدریس کننده باشید و بخواهید به صورت حضوری مهارت خود را به دیگران بیاموزید، تعداد محدودی مشتری خواهید داشت. اما به کمک طراحی سایت آموزش مجازی وسعتی به بزرگی یک کشور و حتی دنیا مشتری شما خواهند بود.

از سایت های آموزشی در حوزه وب میتوان سایت های 7 لرن ، وی لرن & آکادمی فرین و … را نام برد.

اهمیت طراحی سایت آموزشی- طراحی آموزشگاه مجازی

امکانات طراحی سایت آموزشی چیست؟

برای طراحی سایت آموزشگاهی امکانات زیادی نیاز داریم. دسته‌ای از این امکانات مانند هاست و دامنه مشابه سایر سایت‌ها می‌باشد. اما برخی از ویژگی‌ها مانند صفحه کاربری، قابلیت دوره‌های آنلاین، نظرسنجی درباره اساتید و بسیاری از موارد دیگر تنها مختص به سایت آموزشی است:

  • دامنه و هاست

دامنه‌ی یک سایت آموزش مجازی باید مطابق سلیقه شما انتخاب شود. چنانچه آموزش‌های شما محدود به داخل ایران است، می‌توانید از پسوندهای ir برای سایت خود استفاده کنید. البته این موضوع کاملا شخصی است و شما می‌توانید بنابر میل خود دامنه مدنظر خود را تهیه کنید.

در نقطه‌ی مقابل دامنه در یک سایت آموزشی، خرید هاست قرار دارد. بر خلاف دامنه، خرید هاست برای طراحی سایت آموزش آنلاین به 2 دلیل باید با دقت زیادی انجام شود. اول اینکه روزانه افراد زیادی از سایت آموزشی بازدید می‌کنند و به همین جهت شما باید از هاستینگ‌های قوی استفاده کنید. همچنین نباید فراموش کنید که بارگذاری فیلم‌های آموزشی می‌تواند سبب کندی سرعت سایت شود. برای این کار بسیاری از شرکت‌های طراحی سایت با فعالسازی یک هاست مجزا یا همان هاست دانلود، فیلم‌های آموزشی را به صورت جداگانه در سایت بارگذاری می‌کنند تا ضمن عدم کاهش سرعت سایت، هاست اصلی نیز خالی بماند.

  • سایر قابلیت‌های سایت آموزشی

اگر به دنبال ایجاد یک سایت آموزشی هستید، باید امکانات مشخصی نیز به وبسایت خود اضافه کنید. این امکانات و ویژگی‌ها باید مطابق نیاز شما باشد. بنابراین باید هدف شما از ایجاد آموزشگاه مجازی مشخص شود. به همین دلیل توصیه می‌کنم قبل از طراحی سایت آموزش مجازی حتما اهداف خود را واضح و روشن ترسیم کنید و با طراح خود در میان بگذارید.

نوع برگزاری دوره‌ها، نحوه پرداخت هزینه، ارائه رایگان برخی از دروس دوره‌ها، امکان نظرسنجی و نمره دهی به اساتید، تالار گفتگو، اخبار و مقالات، ارائه آمار دقیق سایت و غیره از جمله مواردی است که باید برای کسی که قصد ساخت سایت شما را دارد، شفاف باشد.

با این وجود برخی از امکانت برای یک سایت آموزشی حیاتی هستند. در ادامه با تعدادی از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که برای سایت آموزشگاهی خود باید درنظر بگیرید، آشنا می‌شویم:

  • درگاه پرداخت

طراحی سایت آموزشی بدون اتصال به درگاه پرداخت هیچ سودی ندارد. دقت کنید که شما سایت را برای کسب سود ایجاد کرده‌اید و محصولات فیزیکی نیز خرید و فروش نمی‌کنید که در درب منزل پول اقلام مدنظر را دریافت کنید. به همین جهت مهمترین چیز برای شما استفاده از درگاه پرداخت مطمئن است.

  • فضای کاربری

تصور کنید که کاربری وارد سایت شما شد. یکی از دوره‌های سایت را مشاهده کرد و یکی از آن‌ها را خریداری نمود. اکنون اگر او بار دیگر وارد سایت شما شود، چگونه باید دوره شما را تماشا کند؟

در این قسمت اهمیت طراحی سایت آموزشی به همراه یک پنل کاربری مشخص می‌شود. به این ترتیب هر مشتری که یکی از دوره‌ها و کلاس‌های شما را خریداری کرد، تا مادام العمر قادر است تا آن را در پنل کاربری خود مشاهده کند.

  • معرفی اساتید و دوره‌ها

تقریبا تمام سایت‌های آموزشی سعی می‌کنند تا برای ترغیب کاربر به دیدن دوره‌ها و آموزش‌های مجازی، با آب و تاب فراوان آموزش‌های خود را تبلیغ کنند و اساتید را معرفی نمایند. در غیر این صورت میزان بازدید و خرید از خدمات شما کاهش خواهد یافت.

امکانات مورد نیاز برای ساخت فروشگاه آنلاین

فراموش نکنید که اگر به دنبال طراحی سایت حرفه ای آموزشی هستید، باید از قابلیت‌های ویژه‌ای بهره ببرید. صدور گواهی قبولی در دوره، چت آنلاین، ارتباط با اساتید هر دوره، امکان ثبت نظر و مشاهده نظرات سایر دانشجویان و غیره می‌تواند تاثیرات زیادی در موفقیت کسب و کار شما داشته باشد.

هزینه طراحی سایت آموزشی چقدر است؟

پس از بررسی امکانات طراحی سایت آموزشی اکنون به سراغ هزینه طراحی سایت آموزشی خواهیم رفت. تعرفه ساخت یک سایت آموزشی بستگی به موارد مختلفی دارد. نحوه ایجاد سایت، میزان هاست و همچنین امکانات مورد نیاز سایتتان تعیین کننده قیمت تقریبی طراحی سایت آموزش آنلاین خواهد بود. بنابراین ارائه یک نرخ ثابت برای افتتاح مرکز آموزش آنلاین امری نشدنی است.

سخن پایانی

طراحی سایت آموزشی امروزه طرفداران زیادی دارد. چرا که با توجه به گسترش علاقه مندان به یادگیری مهارت‌های مختلف شما می‌توانید تخصص‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و به سود خوبی برسید. این که چه تخصصی دارید مهم نیست بلکه در اینترنت همه افراد به سلیقه‌ی متفاوت وجود دارند و بالاخره افراد پیدا می‌شوند که به مهارت شما نیاز داشته باشند. پس به شرط این که در علم مورد نظر دانش کافی داشته باشید، به راحتی می‌توانید با ساخت سایت درآمدزایی کنید.

تعرفه طراحی سایت آموزشی – طراحی سایت آموزشگاه آنلاین
تعرفه طراحی سایت آموزشی – طراحی سایت آموزشگاه آنلاین

اگر قصد دارید تا از هزینه طراحی سایت آموزشی توسط سایت کارباما اطلاع پیدا کنید، می‌توانید با مشاورین ما در تماس باشید. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره‌های قبل از طراحی می‌توانید با مشاورین ما گفتگو کنید.

توضیحات جشنواره

برای دریافت تخفیف ۴۰ درصدی در قیمت طراحی سایت خود با ما تماس بگیرید و از کد تخفیف زیر را به کارشناسان ما ارائه دهید.

کد تخفیف : karbamaoffer22

شماره تماس : 02144064273

درخواست مشاوره رایگان

  • Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, jpeg, Max. file size: 512 MB.

درباره کارباما

«سایت کارباما» یکی از سایت‌های مرجع در خصوص طراحی سایت است که شما می‌توانید برای طراحی سایت به تیم زبده کارباما مراجعه کنید. کارباما در زمینه‌های مختلفی همچون طراحی وبسایت شرکتی، تولید محتوا، طراحی وبسایت فروشگاهی، خدمات اینستاگرام، خدمات گرافیکی تولید محتوای ویدیویی (ساخت تیزر و موشن و…) و… به فعالیت مشغول است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت مجموعه کارباما (https://karbama.net) از نحوه فعالیت این تیم و هزینه طراحی سایت مطلع شده و با توجه به نیاز خود از خدمات آن بهره مند شوید.

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *