طراحی وبسایت وکلا

طراحی سایت وکالت

طراحی سایت وکلا چگونه است؟

اغلب مشکلات حقوقی، کاملاً غیر منتظره اتفاق می‌افتند و اکثر مردم، کسی را برای مشورت پیدا نمی‌کنند. برای همین، سراغ اینترنت می‌روند و پاسخ خود را در سایت‌های مختلف جستجو می‌کنند. خیلی از وکلا برای جذب این مشتریان، دست به ایجاد وب‌سایت می‌زنند. طراحی سایت وکلا هر چقدر بهتر انجام شود، تعداد مشتریان آنلاین نیز زیاد خواهد شد. داشتن سایت،  می‌تواند کسب و کار شما را متحول کند؛ به شرطی که تمام جوانب را بسنجید و در صورت امکان، با مشاوران این زمینه، مشورت کنید.

طراحی سایت وکلا
  1. قدم اول؛ ثبت دامنه

دامنه‌ای که انتخاب می‌کنید، باید کاملاً از چارچوب‌های استاندارد لازم برای طراحی سایت مختص وکلا پیروی کند. اگر یک وکیل مستقل هستید، می‌توانید از نام خود در دامنه استفاده کنید. چون وقتی یکی از مشتریان آینده‌ی شما بخواهد برای آگاهی در مورد سوابق شما تحقیق کند، ممکن است نام شما را در اینترنت جستجو نماید. برای طراحی سایت موسسه حقوقی نیز، بهتر است دامنه‌ی سایت را مطابق با اسم موسسه انتخاب کنید. اگر دامنه‌هایی که در ابتدا انتخاب می‌کنید، از قبل ثبت شده باشند، می‌توانید با اضافه کردن پسوندهای مرتبط، دامنه‌ی منحصربه‌فرد خود را ثبت نمایید. مثلاً شما با افزودن یک “lawyer” به انتهای نام و نام خانوادگی خودتان، می‌توانید دامنه‌ی مخصوص خودتان را داشته باشید. البته، این‌ها نمونه‌های پیشنهادی برای انتخاب نام دامنه هستند. شما می‌توانید با تحقیق و مشورت با کارشناسان مرتبط در این زمینه، دامنه‌های بهتری انتخاب کنید.

  • قدم دوم؛ تحقیق و مشاوره

طراحی سایت وکلا، کمی با دیگر سایت‌ها متفاوت است. شما با یک سایت فروشگاهی یا ورزشی طرف نیستید. یا مردم برای سرگرمی و گوش دادن به موسیقی به سایت شما نمی‌آیند. برای مثال، یکی از اولین چیزهایی که مخاطبان شما در پی آن هستند، پیدا کردن «اطلاعات تماس» شماست. آن‌ها به احتمال زیاد، در مورد مشاوره‌های شما شنیده‌اند و حالا می‌خواهند با شما تماس بگیرند. پس نام شما را جستجو می‌کنند و وارد سایت شما می‌شوند. پس، یکی از نکاتی که در طراحی سایت مشاوره حقوقی مهم است، قرار دادن «اطلاعات تماس» در نقطه‌ای مناسب از وب‌سایت است. نوع قرار گرفتن اجزای سایت، فونت نوشته‌ها، تصاویر و حتی رنگ وب‌سایت شما باید به صورت اصولی طراحی شوند.

در نظر گرفتن همه‌ی این موارد، نیاز به تخصص دارد و بسیاری از وکلا و موسسه‌هایی که تخصص این کار را ندارند، از ایجاد وب‌سایت منصرف می‌شوند و یا با احداث سایت‌های غیرحرفه‌ای، به نتیجه نمی‌رسند و کار با سایت را نیمه‌کاره رها می‌کنند. طراحی سایت وکلا پیچیده است، اما این پیچیدگی نباید باعث منصرف شدن شما از این کار شود. شما با کمی تحقیق و مشورت، می‌توانید به هدفی که دارید برسید. مخصوصاً اگر کسانی که از آن‌ها مشورت می‌گیرید تجربه‌ی کافی در این زمینه را داشته باشند، می‌توانید با سرمایه‌گذاری هدفمند در فضای اینترنت، کسب و کار خود را رونق دهید.

  • قدم سوم؛ تولید محتوای مستمر

هدف هر کسب و کاری، در نهایت افزایش بازدهی مالی و کسب درآمد بیشتر است. فضای اینترنت، حتی می‌تواند برای شما سودآورتر از داشتن دفتر وکالت باشد. برای ساخت سایت وکالت خود، فقط اکتفا به «درج اطلاعات تماس» یا نوشتن رزومه نکنید. سعی کنید یک قسمت پویا درون وب‌سایت خود داشته باشید که همواره در حال به‌روزرسانی و افزودن مطالب بیشتر است. هرچقدر مطالب بیشتر و جدیدتری داشته باشید، احتمال این‌که در جستجوهای اینترنتی در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرید، بسیار بیشتر خواهد شد. سعی کنید در مورد فعالیت‌های خود، تولید محتوا کنید. مقاله‌هایی بنویسید که به مخاطبان، مشاوره‌ی رایگان می‌دهند.

داشتن مشاوره‌های متنی رایگان، یکی از ویژگی‌های سایت مشاوره حقوقی موفق است. زیرا هرچقدر تعداد خدمات رایگان شما بالاتر برود، طبیعتاً تعداد کسانی که از وب‌سایت شما دیدن می‌کنند، بیشتر خواهد شد. با افزایش تعداد بازدیدها، رتبه‌ی بهتری در موتورهای جستجو کسب خواهید کرد و همین موضوع،  منجر به افزایش مجدد بازدیدهای وب‌سایت شما می‌شود. مخاطبان شما در کنار استفاده از مطالب رایگان وب‌سایت شما، با خدمات اصلی شما مواجه خواهند شد. هرچقدر تعداد بازدیدهای شما بیشتر باشد، تعداد کسانی که برای خرید خدمات شما اقدام می‌کنند نیز بیشتر خواهد شد. تولید محتوای مستمر، یکی از واجبات طراحی سایت وکلا است. پس، برای دستیابی به نتیجه‌ی بهتر، لازم است این محتواها باکیفیت‌تر، دقیق‌تر و کارسازتر باشند تا مخاطبان پس از خواندن آن‌ها، به توانایی‌های شما ایمان بیاورند و با اعتماد کامل از خدمات شما استفاده کنند.

برای سرمایه‌گذاری بهتر و تاثیرگذارتر در این زمینه، مراجعه به کارشناسان حوزه‌ی تولید محتوا و دریافت خدمات حرفه‌ای محتوایی، اقدامی هوشمندانه است. وقتی شما درگیر حرفه‌ی خود باشید، شاید فرصت تمرکز گذاشتن روی تولید مقاله و محتوای سئو شده و مکرر را نداشته باشید. بهتر است بخشی از هزینه طراحی سایت وکلا، به استفاده از خدمات محتوایی اختصاص داده شود. سپردن این کار به کارشناسان محتوا، به صرفه‌جویی زیادی در وقت شما منجر خواهد شد و می‌توانید وقت بیشتری برای توسعه‌ی سایر ابعاد کسب و کار خود داشته باشید.

وبسایت وکلا
  • قدم چهارم؛ پشتیبانی مداوم

هر وب‌سایت، نیاز به خرید یک سری امکانات مثل فضای ذخیره‌ی اطلاعات دارد. یا هر ازگاهی باید برای تمدید دامنه‌ی وب‌سایت، اقدام کرد. گاهی ممکن است به‌روزرسانی‌های مختلفی در ابزارهای اینترنتی اتفاق بیفتد و مرورگرهای کامپیوتری و موبایلی، پشتیبانی از ابزارهای قدیمی را متوقف کنند. پشتیبانی فنی، یکی دیگر از الزامات طراحی سایت وکلا است. مثل هر اتومبیلی که نیاز به معاینه‌ی فنی منظم دارد، شما نیز باید حواس‌تان به چهارگوشه‌ی وب‌سایت‌تان باشد. شاید اشتراک هاست شما منقضی شود و شما به هر نحوی، ممکن است تمدید آن را فراموش کنید یا فرصت این کار را نداشته باشید. یا ممکن است صفحات سایت شما داخل مرورگرهای موبایلی به خوبی نمایش داده نشود. تمام این موارد، چالش‌هایی هستند که در طراحی سایت وکلا با آن‌ها مواجه خواهید شد.

تصور کنید، یکی از مشتریان احتمالی شما، از طریق جستجو، وارد وب‌سایت شما شده است. اما نمی‌تواند محتوای مورد نظرش را بخواند، چون سایت شما با مرورگرهای موبایلی هم‌خوان نیست و متن محتوا، نامنظم نشان داده می‌شود. به نظر شما، تا چه حد ممکن است این مخاطب به مشتری شما تبدیل شود؟ حالا فرض کنید که بعد از یک به‌روزرسانی، وب‌سایت خود را با تمام امکانات دیجیتالی هم‌خوان کرده‌اید و تمام مطالب به سرعت و باکیفیت در دسترس مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد. مطمئناً این‌بار احتمال استفاده از خدمات شما به مراتب بیشتر خواهد شد. برای طراحی سایت وکالت خودتان، حتماً حواس‌تان به پشتیبانی فنی آن باشد. شاید از این موضوع سررشته نداشته باشید. توصیه می‌کنیم کارباما را تجربه کنید. کارشناسان ما، به جدیدترین متدهای جهانی آشنا هستند و همیشه در دسترس قرار دارند.

طراحی وب سایت وکلا تا چه حد ضروری است؟

طبق آمار منتشر شده توسط موتور جستجوی گوگل، 96 درصد آمریکائی‌هایی که به دنبال توصیه‌های حقوقی بوده‌اند، از موتورهای جستجو استفاده کرده‌اند و وارد سایت‌های مشاوره شده‌اند. جالب است بدانید که فقط 35 درصد از این وب‌سایت‌ها در طول یک سال، به‌روزرسانی شده بودند. در ضمن، این آمار قدیمی است و با افزایش استفاده‌ی جهانی از اینترنت، مراجعه به اینترنت برای حل مشکلات حقوقی به مراتب بیشتر شده است. البته هیچ آماری از رفتار ایرانیان در این زمینه وجود ندارد. اما با کمی تحقیق در این مورد، کاملاً روشن است که استفاده از بستر اینترنت و سرمایه‌گذاری در فضای مجازی، حتماً به رشد کسب و کار شما خواهد انجامید. طراحی سایت وکلا، باید طبق نیازهای مراجعه کنندگان انجام شود. وقتی فقط 35 درصد سایت‌ها در طول یک سال، اقدام به به‌روز رسانی می‌کنند، به این معنی است که اکثر مراجعه‌کنندگانی که با مشکلات جدید و بی‌سابقه روبرو می‌شوند، به پاسخ سوالات خود نمی‌رسند و دوباره به جستجوی خود از سایتی به سایت دیگر ادامه خواهند داد. این یک فرصت طلایی برای شماست تا با به‌روزرسانی‌های مرتب، باعث جذب این گونه از مخاطبان شوید. کسی که این همه جستجو انجام داده تا به وب‌سایت شما رسیده است، یقیناً احتمال این‌که به مشتری شما تبدیل شود، بسیار بالا است.

وکیل

هدف‌گذاری، مهم‌ترین فاکتور در طراحی سایت وکلا است.

همه‌ی ما این سخن حکیمانه را شنیده‌ایم که «خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج». این موضوع در طراحی سایت وکلا نیز صدق می‌کند. اهدافی که در ابتدای کار می‌چینید و سیستمی که برای انجام کار تعریف می‌کنید، خروجی متناسب با همان اهداف را به شما تحویل خواهند داد. اگر شما برای جذب کسانی که به دنبال حل مشکلات زناشوئی هستند، اقدامی نکنید و هیچ هدفی تعیین نکنید، نباید انتظار داشته باشید که مراجعه‌کنندگان اینترنتی، برای مشاوره‌ی طلاق به شما مراجعه نمایند. اگر به دنبال جذب این افراد هستید، لازم است هدفمند عمل کنید. تولید محتوا در مورد مشکلات زناشوئی، قرار دادن مقالات مختلف در مورد طلاق و مشاوره‌های رایگان در این زمینه، از جمله اقداماتی هستند که شما بعد از هدف‌گذاری برای جذب این دسته از مشتریان انجام می‌دهید.

هنگام هدف‌گذاری در طراحی سایت وکلا، حتماً به این موارد توجه کنید:

  • دلیل اصلی شما از ایجاد سایت چیست؟
  • چه دستاوردهایی مورد نظر شما هستند؟
  • تا چه زمانی می‌خواهید به اهداف‌تان برسید؟
  • چقدر منابع برای انجام این کار دارید؟
  • بودجه‌ی شما برای این کار چقدر است؟

مشاوره با متخصصان، موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ی شما خواهد شد.

متخصصان مجموعه‌ی «کارباما»، همه‌ی آن چیزهایی که شما نیاز دارید را یک‌جا دارند. می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان این مجموعه استفاده کنید و جواب سوالات خود را به طور مستقیم از منبعی موثق دریافت نمایید. برای آگاهی از قیمت طراحی سایت وکلا، به سایت کارباما به آدرس (https://karbama.net) مراجعه و با مشاوران ما گفتگو کنید.

برای گوش دادن به پادکست صوتی این مقاله میتوانید صوت زیر را گوش دهید.

درخواست مشاوره رایگان

  • Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, jpeg, Max. file size: 512 MB.

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *