تفاوت وردپرس و جوملا

تفاوت وردپرس و جوملا

ما در مقاله های گذشته به تعریف سیستم مدیریت محتوا و یا cms  پرداختیم و انواع آن را نیز بیان کردیم.اما حالا قصد داریم که دلیل محبوبیت وردپرس و جوملا را بررسی کنیم و ببینیم استفاده از کدامیک از این سیستم های مدیریت محتوا برای ما بهتر و کاربردی تر است.

شاید عده زیادی دلیل محبوبیت این دو سیستم مدیریت محتوا را قدیمی بودن آنها بدانند در صورتی که اینطور نیست و سادگی استفاده از آنها و مدیریت سایت باعث محبوبیت آنها شده است.ما در این مقاله به طور کامل این دو cms  را بررسی خواهیم کرد.لطفا با ما همراه باشید.

وردپرس:

سیستم مدیریت محتوای وردپرس از سال 2003 وارد بازار شد و در دسترس طراحان سایت قرار گرفت.از زمان ورود آن به بازار دارای نقاط ضعف و مثبتی بوده است که تا حدودی از مشکلات آن با بروزرسانی هایی که انجام شده است رفع شده و یکسری هم نکات مثبت و مهمی داشته است.

وردپرس چیست؟

حال به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد:

1-کدباز:

یکی از ویژگی های بسیار خوب و منحصر به فرد وردپرس کدباز بودن آن است.یعنی شما این سیستم را دانلود می کنید و سپس به شما این قابلیت را میدهد تا  با توجه به مهارت ها و خواسته های خود سایت را تغییر داده و موارد مختلف برای سایت خود تعریف کنید و سایت خود به عبارتی پیشرفته تر کنید.

2-امکان نصب و راه اندازی بسیار ساده و سریع:

شما می توانید در کمتر از پنج دقیقه وردپرس را بر روی هاست خود نصب کرده و شروع به مدیریت سایت خود کنید.

3-سفارشی سازی:

شما علاوه بر تعریف کد های اختصاصی می توانید ظاهر سایت خود را نیز با توجه به سلیقه و زمینه فعالیت خود تنظیم کنید،و سایت خود را به هر شکلی که دوست دارید طراحی کنید.برای این کار هم میتوانید خودتان شروع به طراحی قالب از صفر کرده و یا اینکه یکسری قالب های آماده که توسط افراد دیگ طراحی شده و مورد پسند شما هست را بر روی سایت خود نصب کنید و از آن ها استفاده کنید.برای این کار شما می توانید به یکسری از فروشگاه های منتخب که در آن ها انواع قالب ها و افزونه ها موجود هستند سر بزنید و محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید.

در کنار این حسن ها به چند مورد از مشکلات موجود در وردپرس نیز اشاره خواهیم کرد.

1-امنیت:

با توجه به آگاهی برنامه نویسان از نوع سیستم مدیریت سایت شما و رایگان بودن آن میتوانند گاهی شما را دچار دردسر کنند و با ایجاد یکسری از حفره ها سایت شما را دچار مشکل کنند.

2-سفارشی سازی پیچیده:

در صورتی که ویژگی سفارشی سازی از ویژگی های خوب و مزیت های وردپرس محسوب می شود ولی باید به این نکته نیز توجه کرد که اگر شما تسلط کافی در این زمینه نداشته باشید نمی توانید از پس آن بربیایید و باید این کار را به طراحان و متخصصان این حوزه بسپارید.

وردپرس چیست؟

جوملا:

سیستم مدیریت محتوای جوملا دیگر cms شناخته شده است که در بالا هم به محبوبیت آن اشاره کردیم. حالا در ادامه به چند مورد از مزایا و معایب جوملا اشاره خواهیم کرد.

جوملا چیست

مزیت ها:

نصب سریع و آسان:

سیستم مدیریت محتوای جوملا نیز مانند وردپرس این قابلیت را دارد که بتوانیم آن را به راحتی نصب و راه اندازی کنیم.

افزونه های پرتعداد و قدرتمند:

در ضمن جوملا نیز مانند وردپرس افزونه های بسیار زیادی دارد که به کمک آنها می توانیم مدیریت سایت خود را راحت تر کنیم و فعالیت های مختلفی را به کمک آن ها در سایت خود پوشش دهیم.

سطح دسترسی پیشرفته:

علاوه بر نصب آسان و افزونه های پرتعداد یکی دیگر از مزیت های جوملا امکان تعیین دسترسی های متفاوت برای افراد و مدیران مختلف سایت می باشد.شما میتوانید به صورت جداگانه دسترسی هر فرد را مشخص کرده و این کار مدیریت سایت را برای شما راحت تر خواهد کرد.

نقص ها:

سفارشی سازی بسیار پیشرفته:

سفارشی سازی جوملا نیز مانند وردپرس بسیار سخت و پیشرفته است و تا حدود زیادی از عهده افراد عادی خارج است و این کار بیشتر توسط افرادی که تسلط بالایی در این زمینه دارند انجام می شود.

جوملا چیست؟

ممنون که تا انتهای این مقاله نیز همراه ما بودید.امیدوارم که استفاده کافی را از مطلب امروز برده باشید.

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *