سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یا cms چیست؟

به سیستم و پلتفرمی که با آن می توانیم وبسایت خود را مدیریت کنیم سیستم مدیریت محتوا گفته می شود. امروزه سیستم های مختلف و فراوانی وجود دارد که هرکدام ویژگی و کارکرد متفاوت و منحصر به فرد خود را دارند.باید ابتدا بررسی کنیم و ببینیم کدام یک از این  cms ها کارایی بیشتری برای ما دارند.

مزیت استفاده از آنها:

در استفاده از سیستم های مدیریت محتوا  به جای کدنویسی به طور چشم گیری در زمان صرفه جویی خواهیم کرد و به نسبت کار با آنها ساده تر است.شما در سیستم های مدیریت محتوا دستتان باز تر است و انعطاف بیشتری در راستای مدیریت سایت خود خواهید داشت.

در ضمن شما به کمک cms ها قادر هستید تا پشتیبانی مطمئن تری ارائه دهید .در ضمن در صورتی که از cms ها اسفاده کنید می توانید از امنیت بالای آن نیز برخوردار شوید.زیرا معمولا سیستم های مدیریت محتوا دارای امنیت بالایی هستند.

ویژگی های سیستم مدیریت محتوا:

شما می توانید به راحتی مطالب خود را منتشر کنید و زمانی که نیاز داشتید به راحتی آنها را اصلاح کنید.

یکی دیگر از ویژگی های خوب و مهم سیستم های مدیریت محتوا امکان شخصی سازی محیط آن است. این کار می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و قابلیت های فراوانی را در اختیار شما قرار دهد.

در  آخر نیز cms ها به طور مداوم به روزرسانی می شود و این کار باعث حل مشکلات نسخه قبلی می شود.

حالا به معرفی چند نمونه از سیستم های مدیریت محتوا شناخته شده میپردازیم:

WordPress:

  یکی از شناخته شده ترین ،معروف ترین و پرکاربردترین cms های  موجود سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد. بسیاری از کاربران برای مدیریت سایت خود از این cms استفاده خواهند کرد.این سیستم به عنوان پرکاربرترین سیستم مدیریت محتوا در جهان شناخته شده است. قطعا افرادی که در زمینه وب فعالیت کرده اند این نام را زیاد شنیده اند .

ویژگی های وردپرس:

ایجاد صفحات جدید و  ویرایش و اصلاح صفحات به راحتی و پشتیبانی از افزونه های متفاوت  و کارآمد.در کل می توانید به راحتی سایت خود را مدیریت کنید و تغییرات خود را نیز به راحتی انجام دهید. در ضمن به علت کاربرد بالای آن آموزش های  فراوانی در این زمینه وجود دارد که میتوانید برای مدیریت سایت خود از آنها استفاده کنید.

سیستم مدیریت محتوا وردپرس

Joomla:

جوملا یکی دیگر از سیستم های مدیریت محتوا است که بر خلاف وردپرس ساختار پیچیده تری دارد.ارسال پست سفارشی یکی از ویژگی های این cms می باشد.

از جوملا  بیشتر در سایت هایی که  حوزه کار آنها  تولید محتوا غیر متنی  است استفاده می شود.در ضمن شما در جوملا می توانید یک محتوا را در چندین قالب منتشر کنید.همچنین از سیستم های چند زمانه به کار می رود.

جوملا چیست؟

Wix:

یکی دیگر از cmsها wix است که بیشتر به علت سرعت عملکرد آن و پشتیبانی مناسب آن شناخته شده است.

ویژگی های wix:

میتوانیم به راحتی آن را شخصی سازی کنیم.در ضمن خدمات رایگان فراوانی دارد،سرعت بالایی دارد و گزینه مناسبی برای مدیریت محتوا می باشد

wix چیست؟

Drupal:

دروپال یکی دیگر از cms  های پرکاربرد است.که شباهت زیادی به جوملا دارد.نسبت به بقیه cms ها عملکرد قابل توجهی دارد و از امنیت بالاتری برخوردار است.سیستم طبقه بندی آن نیز بسیار قوی است.

drupal چیست؟

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *