چگونگی رشد سئو از طریق تغییر قالب

تاثیر تغییر قالب بر سئو

پس از مقاله های متعدد حالا قطعا شما اطلاعات خوبی در مورد CMS ها یا همان سیستم های مدیریت محتوا دارید که به کمک آنها چه کارهایی را می توانید انجام دهید و تفاوت آنها با طراحی سایت از صفر و به صورت اختصاصی چیست؟

زمانی که ما میخواهیم سایتی را بدون استفاده از CMS ها طراحی کنیم باید تمامی صفحات آن را از صفر و به کمک نرم افزار های برنامه نویسی طراحی کنیم.ما باید علاوه بر همه این ها طراحی قالب(Theme) این سایت ها را نیز انجام دهیم.

اما در سیستم های مدیریت محتوا اوضاع تا حدودی متفاوت است و ما این قابلیت را داریم تا با استفاده از قالب های آماده کار خود را انجام دهیم.یا اینکه می توانیم قالبی را خودمان بهینه سازی کنیم و تغییرات مدنظرمان را درون آن اعمال کنیم.

نکاتی در استفاده از قالب ها وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم. قالبی که از آن استفاده می کنیم باید علاوه بر زیبایی کاربر پسند نیز باشد و از نظر سئو نیز با موتور های جستجو سازگاری داشته باشد. ممکن است شما یک زمان بخواهید قالب سایت خود را به دلیل عدم زیبایی یا دلایل دیگر تغییر دهید ولی باید حتما به این دو نکته بالا نیز علاوه بر زیبایی آن توجه کنید.

به عنوان مثال باید بررسی کنیم که آیا سایت ما علاوه بر زیبایی به درستی کاربر را هدایت خواهد کرد یا خیر و کاربر می تواند به راحتی به خواسته خود برسد؟

تغییر قالب

قالب سایت و تاثیر آن در سئو:

در ضمن وبسایت شما باید برای پیشرفت در زمینه سئو، از نظر موتور های جستجو نیز بهینه باشد تا موتور های جستجو بتوانند به راحتی کدهای موجود در آن را شناسایی کرده و آن سایت را به خوبی در رتبه بندی ها قرار بدهند.

به عنوان مثال اگر شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید بالغ بر چندین هزار قالب های مختلف به صورت رایگان و پولی برای آن وجود دارد که می توانید با توجه به معیار های بالا از آنها استفاده کنید.

همواره عده زیادی هستند که بدون توجه به شلوغی کد های قالب یا جزئیات رابط کاربری آن فقط به زیبایی قالب ها توجه می کنند و گاها هزینه زیادی نیز برای این قالب ها پرداخت می کنند اما پس از مدتی رشد مناسبی در تعداد بازدید کنندگان و سئوی سایت خود نمی بینند و تازه به دنبال اشکال کار خود می افتند.پس همیشه در هنگام تغییر قالب و انتخاب قالب جدید به این نکات توجه کنید.

تاثیر تغییر قالب در سئو

تاثیر شلوغی قالب در سئو:

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در سئوی قالب عدم شلوغی آن است.چرا که شلوغی قالب مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.شما اگر محتوای بسیار زیادی را بدون قاعده و ترتیب خاصی در سایت خود قرار دهید مطمئنا مورد توجه کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند قرار نخواهد گرفت.شما باید از کد ها و تگ های HTML  و CSS  به خوبی و به درستی استفاده کنید تا سایت شما به خوبی نمایش داده شود.

باید از تگ های H1-H6 استفاده کنید تا کاربر بتواند ارتباط بهتری با سایت شما برقرار کند، در سایت شما بماند و به صفحات مختلف برود.همه ی این کارها بسیار در سئو و رتبه بندی سایت موثر است و بسیار سایت شما رشد خواهد کرد تا زمانی که کاربر وارد سایت شده و سپس خیلی سریع آن را ترک کند.

علاوه بر ظاهر قالب سایت در پشت یا همان BACK  قالب نیز کدهایی وجود دارند که تشکیل دهنده قالب می باشند. سایت شما باید طوری باشد که وقتی موتور های جستجوگر راهی سایت شما می شوند بتواننند از رعایت استانداردها آگاه شوند تا وبسایت شما صدمه و مشکلی از این بابت نبیند.

تاثیر تغییر قالب بر سئوی سایت

تغییر قالب به قالب نال شده:

در ابتدای این بخش قالب نال شده را برای شما تعریف میکنیم و سپس مشکلات احتمالی که ممکن است از استفاده آنها به وجود آید را به شما خواهیم گفت.

تعریف قالب نال شده:

قالب ها معمولا به دو صورت ارائه می شوند.دسته اول قالب هایی که به صورت رایگان یا پولی ارائه شده و می توانیم آنها را تهیه کنیم.دسته دوم افرادی هستند که قالب های لایسنس دار را شکسته و به صورت رایگان برای استفاده مردم عرضه میکنند.نکته بسیار مهمی که در این قسمت وجود دارد این است که بسیاری از هکر ها و افرادی که قصد به وجود آوردن اختلال در کار شما را دارند هنگام شکستن لایسنس کد های مخربی را در میان دیگر کد های قالب مورد نظر قرار می دهند که این کار باعث به وجود آمدن مشکلات بزرگی برای سایت شما خواهد شد.

عده ای برای صرفه جویی در هزینه های خود قالب های نال شده را تهیه می کنند اما بعد از مدتی به دلیل مشکلات پیش آمده مجبور به صرف هزینه های زیادی برای رفع مشکل سایت خود می شوند.

به طور کلی شاید قالب سایت در ظاهر خیلی چیز پیچیده ای به نظر نرسد ولی قالب سایت شما یکی از ارکان مهم سایت شما می باشد که تغییر آن نیز بسیار پر اهمیت و مهم است.

ممنون که تا انتهای این مقاله نیز همراه ما بودید.امیدوارم که این مقاله نیز برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *