اهداف پشتیبانی سایت

اهداف پشتیبانی سایت

بسیاری از افرادی که صاحب کسب وکار مجازی هستند، هنوز از اهمیت پشتیبانی سایت اطلاع ندارند. این در حالی است که برای موفقیت و بازدهی مناسب در دنیای دیجیتال، بدون هیچ شکی نیاز به نگهداری و پشتیبانی دارید. به عبارتی اگر می‌خواهید سایت شما توسعه یابد و بتواند درآمد شما را ارتقا دهد، برخورداری از پشتیبان یکی از ملزومات مورد نیاز شما خواهد بود. در غیر این صورت مشکلات زیادی برای مغازه آنلاین شما به وجود خواهد آمد که قطعا باعث می‌شود که سایت شما نتواند به درستی مسیر خود را طی کند. در این مقاله با بررسی اهداف پشتیبانی سایت می‌خواهیم ضرورت پشتیبانی برای سایت را بررسی کنیم.

اهداف پشتیبانی سایت
نقش پشتیبانی سایت

ضرورت پشتیبانی سایت چیست؟

هر کسب و کار اینترنتی نیاز به یک پشتیبان دارد. چرا که همیشه مشکلات عمده‌ای در تجارت الکترونیک پدیدار می‌شود که قطعا حل این معضلات از عهده یک نفر یا همان صاحب سایت خارج است. به همین جهت برای مقابله و حل چنین مشکلاتی باید یک تیم متخصص داشته باشید تا بتواند آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن اصلاح کند.

پشتیبان هر سایت وظایفی دارد که این وظایف بسته به نوع قرارداد شما می‌تواند متفاوت باشد. البته دقت کنید که هر سایتی با توجه به نوع کسب و کار خود نیاز به پشتیبانی‌های خاصی دارد. به عبارت دیگر نگهداری از سایت فروشگاهی با سایت شرکتی یا آموزشی کاملا متفاوت است.

به هر حال پشتیبانی سایت یک امر حیاتی است که باید برای وب سایت خود به فکر آن باشید. دقت کنید که اثر پشتیبانی سایت زمانی مشاهده می‌شود که سایت شما با ارور یا مشکلی مواجه شود و آن وقت است که برای بهبود سریع آن نیاز به راه حل خواهید داشت. اگر در زمان ایجاد مشکل یک تیم حامی نداشته باشید، نمی‌توانید به سرعت آن را حل کنید و این قطعا به ضرر شما خواهد بود.

اهداف پشتیبانی سایت چیست؟

اهمیت پشتیبانی سایت

حال که متوجه شدید باید برای سایت خود به فکر استخدام یک تیم پشتیبان باشید، شاید با خود فکر کنید که اهدافی که این تیم دنبال می‌کند، چیست؟

نگهداری از سایت به موارد بی‌‌شماری مربوط می‌شود که همگی آن‌ها برای سلامت و بهبود عملکرد سایت شما ضروری است. در ادامه با برخی از اهداف یک تیم پشتیبان آشنا می‌شویم:

  • سایت همیشه آپتایم باشد

یکی از ضروری ترین نکات در بحث تجارت آنلاین، آپتایم بودن سایت است. به عبارت دیگر هر سایتی ممکن است مدت زمانی از دسترس خارج شود و این مشکل می‌تواند صدمات زیادی به کسب و کار شما وارد کند. تیم پشتیبانی با مانیتورینگ آپتایم بودن سایت همیشه در حال بررسی در دسترس بودن وبسایت شما بوده و در صورتی که دامنه شما برای کاربران قابل مشاهده نباشد، باید سریعا دست به کار شود.

  • خطاهای سایت باید برطرف شود

یکی از اهداف پشتیبانی سایت بررسی ارورهای وب سایت و صفحات است. دلایل زیادی برای به وجود آمدن ارور در وبسایت وجود دارد که می‌تواند به کل سایت یا حداقل به یکی از صفحات شما آسیب بزند. برای بررسی، تحلیل و رفع این ارورها باید هرچه سریع تر خطاها توسط تیم پشتیبان اصلاح شود. در غیر این صورت این مشکلات نه تنها دید کاربران به برند شما را منفی خواهد کرد، بلکه از نظر موتورهای جستجو نیز ممکن است جریمه شوید.

  • تغییرات جزئی سایت اعمال شود

گاهی ممکن است که هر کسب و کاری در سطح وب نیاز به تغییرات جزئی داشته باشد. مثلا فروشگاهی را در نظر بگیرید که برای جلب نظر مشتریان بخواهد در روند فروش خود درگاه‌های مختلف بانکی را به درگاه پرداخت خود اضافه کند. قطعا انجام چنین کاری نیاز به تخصص دارد. پس برای تغییر هر بخش از سایت نیاز به یک متخصص دارید که اگر یک پشتیبان قوی داشته باشید، این کار را برای شما انجام می‌دهد.

  • محتواها مطابق استراتژی کسب و کار اضافه یا آپدیت شود

نقش پشتیبانی سایت در بخش محتوا بسیار مهم است. یک تیم نگهداری از سایت باید بتواند مطابق استراتژی فروش کسب و کار، محتواهای مفیدی برای سایت تولید کند و آن را در زمان مناسب منتشر کند. در واقع فرآیند تولید محتوای سایت بسیار مهم بوده و باید از یک تیم حرفه‌ای و باتجربه برای این کار استفاده کنید. چرا که محتوا مهمترین بخش سایت شما است و اگر محتوای خوبی نداشته باشید، قطعا خرید و فروش برند شما به صفر خواهد رسید. همچنین از دیگر وظایف پشتیبانی در زمینه محتوا، آپدیت مقالات است. برای بهبود رتبه مقالات نیاز است تا آن‌ها را پس از مدتی بروزرسانی کرد. این موضوع بسیار حیاتی است که باید به پشتیبان سپرده شود.

  • تعامل با کاربران برقرار شود

از اهداف پشتیبانی سایت تعامل با کاربران است. چنانچه سوالاتی برای کاربران ایجاد شود ممکن است بخواهند در کامنت‌های مقالات یا حتی در بخش پشتیبانی آنلاین آن را از شما بپرسند. دقت کنید که برای محبوبیت برند خود باید جواب این سوالات را بدهید. در غیر این صورت دیدگاه کاربران به برند شما منفی خواهد شد. برای این کار نیاز است تا یک پشتیبان آشنا با حوزه کاری خود انتخاب کنید تا مشتریان را راهنمایی کند.

  • فروش و حسابداری محصولات انجام شود

اگر درگاه پرداخت دارید و در سایت خود خرید و فروش می‌کنید، نیاز به یک حسابدار آنلاین دارید. برای این کار و تحلیل و بررسی میزان فروش خود، به یک نفر احتیاج دارید تا بتواند به شما کمک کند. در این موارد نیز پشتیبانی سایت گزینه مناسبی است.

  • قالب‌ها و افزونه‌ها بروزرسانی شود

برخی از سایت‌ها از افزونه‌ها و قالب‌ها برای طراحی و توسعه خود بهره می‌برند. برای مثال سیستم مدیریت محتوای وردپرس که امروزه بسیاری از سایت‌ها با آن ساخته می‌شوند، نیاز به بروزرسانی دوره‌ای قالب و افزونه دارند. برای آپدیت این موارد نیز باید یک پشتیبان استخدام کرده باشید تا در سریعترین زمان ممکن سایت شما را بروزرسانی کند. چرا که تاخیر در آپدیت هر یک از موارد می‌تواند به ایجاد مشکل و کندی سایت شما منجر شود.

ضرورت پشتیبانی سایت
ضرورت پشتیبانی سایت

اهداف پشتیبانی سایت فقط به موارد گفته شده ختم نمی‌شود. اما در مجموع تمامی فعالیت‌هایی که پشتیبان سایت انجام می‌دهد، باید باعث سلامت سایت،افزایش سرعت و بهبود عملکرد وب سایت شما شود. پس اگر می‌خواهید مغازه آنلاین خود را از خطرات احتمالی دور کنید و به توسعه کسب و کار خود کمک کنید، باید یک تیم پشتیبانی قوی به کار بگیرید.

درخواست پشتیبانی سایت

  • Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, jpeg, Max. file size: 512 MB.

درباره کارباما

«سایت کارباما» یکی از سایت‌های مرجع در خصوص طراحی سایت است که شما می‌توانید برای طراحی سایت به تیم زبده کارباما مراجعه کنید. کارباما در زمینه‌های مختلفی همچون طراحی وبسایت شرکتی، تولید محتوا، طراحی وبسایت فروشگاهی، خدمات اینستاگرام، خدمات گرافیکی تولید محتوای ویدیویی (ساخت تیزر و موشن و…) و… به فعالیت مشغول است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت مجموعه کارباما (https://karbama.net) از نحوه فعالیت این تیم و هزینه طراحی سایت مطلع شده و با توجه به نیاز خود از خدمات آن بهره مند شوید.

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *