طراحی لوگو

چگونه یک لوگو خوب طراحی کنیم

اگر  دقت کرده باشید هر شرکت یا کسب و کاری لوگو یا نماد منحصر به فرد خود  را دارد و خیلی کم پیش می آید شما فروشگاه یا شرکتی را مشاهده کنید که نمادی نداشته باشد.طراحی لوگو از این جهت پر اهمیت است  که  لوگوی شما به شما اعتبار می بخشد و  بسیار  در دید افراد مختلف تاثیر گزار است.در این پست به شما ویژگی های چگونگی طراحی  لوگوی زیبا و مناسب و ویژگی های آن و همچنین ضرورت داشتن لوگو را نیز خواهیم گفت.پس با ما همراه باشید:

پیش نیاز ها:

برای طراحی یک لوگو شما باید یک سری پیش نیاز ها را بدانید و آنها را انجام بدید تا بتوانید لوگوی مناسبی برای خود و دیگران طراحی کنید.

لوگو هویت شماست:

لوگوی شما نشان دهنده بزرگی و ارزش برند شما می باشد و به کار شما شخصیت می دهد.پس باید ابتدا  به شناخت و درک مناسبی نسبت به این قضیه برسیم تا بتوانیم یک نماد خوب طراحی کنیم.برای این کار بایدپاسخ یک سری از سوالات را پیدا کنیم.

در چه زمینه ای از بقیه کسب و کار ها بهتر هستید؟

علت خاص و متفاوت بودن ما با بقیه چیست؟

و  یک سری سوالات مختلف دیگر در همین سبک.

ایده پردازی:

بدون شک یکی از  مهم ترین و دشوار ترین مراحل این مرحله می باشد. چرا که شما باید با بررسی  های کلمات و متن ها به یک نتیجه مطلوب  برسید.سعی کنید در این مرحله هر آنچه را که به ذهنتان میرسد را یادداشت کرده  شاید بتواند به شما  کمک کند.

سعی کنید از دید مخاطبان نیز به  آن توجه کنید. این امر بسیار تاثیر گذار خواهد بود و می تواند به  شما  در طراحی کمک کند.

سعی کنید از همکاران دوستان و یا افرادی که در  اطراف شما هستند نیز  بخواهید تا نظر خود را نسبت به طرح شما اعلام کنند.چرا که این  افراد ممکن است عیب و نقص هایی که در طرح شما وجود داشته و  ممکن است به چشم شما نیاید را پیدا کنند و  سپس شما به ویرایش آن بپردازید.

طراحی لوگو چگونه است

سبک:

یکی از قسمت های بسیار مهم تعیین سبک مناسب است.شما باید ابتدا سبک های مختلف را شناسایی کنید،بررسی  های لازم را انجام داده و سپس یکی  از مناسب ترین سبک ها را که متناسب و سازگار با کسب و کار شما می باشد را انتخاب کنید.امسال بیشتر طرح های مینیمال مورد توجه کاربران قرار گرفته است ولی خب از جذابیت همیشگی طرح های کلاسیک  و سنتی نیز نمی توان غافل شد.

 در ضمن یک تخته طراحی برای خود آماده کنید  حالا فرقی ندارد چه به صورت مجازی و یا فیزیکی که بتوانید اگر اشکالی یا ترکیب های رنگی خاصی نظر شما را جلب کرد روی آن بکشید و بعد از  اینکه  مقداری طرح را جمع آوری کردید سپس به  مقایسه و بررسی آنها بپردازید.

طراحی لوگو چگونه است؟

نگاهی به رقبا:

شما می توانید  از طرح هایی که افراد و کسب و کار های مشابه شما  انجام داده اند  ایده بگیرید و از آن نیز  تا حدودی در طرح خود استفاده کنید.

حالت لوگوی خود را مشخص کنید

یکی دیگر از نکته های بسیار مهم در طراحی لوگوی مناسب این است که نوع لوگوی خود را مشخص کنیم که  میخواهیم لوگوی نمادی،متنی و یا تصویری داشته باشیم.چرا که هرکدام ساختار متفاوتی دارند و باید متناسب با سلیقه خود یکی را انتخاب کنیم و سپس شروع به طراحی کنیم.

انتخاب رنگ:

انتخاب رنگ مناسب بدون شک یکی از مهم ترین کار ها می باشد که رعایت آن و انتخاب صحیح  رنگ مناسب کمک شایانی به پیشرفت و بیشتر دیده شدن لوگوی شما میکند.شما باید ابتدا با توجه به رنگ اختصاصی سایت خود و یا با استفاده از روانشناسی رنگ ها ترکیب رنگی مناسبی را برای لوگوی خود انتخاب کنید که مورد توجه مشتریان و افرادی که برای اولین وارد سایت و یا پیج شما می شوند قرار بگیرد پس حتما در انخاب رنگ ها دقت زیادی داشته باشید و سعی کنید که بهترین تصمیم را در انتخاب رنگ بگیرید.

انتخاب فونت و نحوه نوشتار کلمات:

انتخاب فونت مناسب و چشم نواز و نحوه ترتیب کلمات  نیز  بسیار مهم است و باید به آن نیز توجه ویژه ای کرد و حتما سعی کنیم بررسی مناسبی بر روی تمامی فونت ها و نحوه و موارد استفاده از آن ها  انجام دهیم تا بتوانیم در کنار تمامی موارد گفته شده فونت زیبا و مناسبی را برای لوگوی خود پیدا کنیم.

فونت مناسب برای لوگو چیست؟

همه ی موارد که در بالا به آن اشاره کردیم از موارد بسیار مهم و ضروری طراحی لوگو می باشد و ممکن است عدم رعایت حتی یک مورد تمام کار شما را خراب کرده و نتوانید آن نتیجه مطلوبی را که مد نظرتان هست دریافت کنید.

پس سعی کنید اگر خودتا ن تصمیم برای طراحی لوگو را دارید با دقت تمامی موارد گفته شده را رعایت کنید و اگر قرار است طراحی لوگوی خود را به کسی بسپارید قبل از  این کار از ظرافت و زیبایی طراح اطمینان حاصل کنید .شما می توانید طراحی لوگوی اختصاصی خود را به تیم طراحی کار با ما سپرده و  با توجه به سفارش خود مناسب ترین و زیبا ترین لوگو برای کسب وکار خود را دریافت کنید.

ممنون که تا اخر این مقاله نیز همراه ما بودید.امیدوارم که این پست نیز برای شما مفیده بوده باشد.

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *