طراحی سایت پوشاک

طراحی سایت پوشاک

مقدمه طراحی سایت پوشاک

در حال حاضر بازار فروش آنلاین به سرعت در حال اوج گرفتن است. با این حال تعداد طراحان و فروشندگان صنعت لباس و مد در این عرصه کمتر دیده می‌شود یا زیر بخشی از مجموعه فروشگاه‌های بزرگ‌تر هستند. طراحی سایت پوشاک کمک می‌کند تا خرده فروشان آنلاین و طراحان بتوانند تجارت آنلاین خود را بهتر و سریع‌تر پیش ببرند. ارتباط با مشتریان به طور مستقیم کمک می‌کند تا علایق و سلیقه آن‌ها را بیشتر بشناسیم و بتوانیم هماهنگ با نیاز آن‌ها به تهیه و تولید پوشاک بپردازیم. امّا طراحی سایت فروشگاهی پوشاک چگونه و هزینه ساخت آن به چه میزان خواهد بود؟ در این محتوا به طور کل جنبه‌های این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

طراحی سایت پوشاک

یک سایت پوشاک برای هر سلیقه

این تصور ممکن است برای فروشندگان پوشاک یا طراحان پیش آید که ظاهر آفلاین و فروشگاه فیزیکی آن‌ها مهم‌تر است. این مسئله که طراحی فروشگاه و لمس فیزیکی لباس برای مشتریان مهم است، امّا فقط اتکا کردن به این حالت کافی نیست. برای پیدا کردن مشتریان بالقوه باید در محل فعالیت آن‌ها نفوذ کنید. به این معنا که در دنیای مجازی که این روزها هزاران هزار کاربر در حال آمد و شد هستند، فروشگاهی مجازی ایجاد کنید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد یک کسب و کار پوشاک و مد آنلاین، طراحی سایت پوشاک و ایجاد آن است. با داشتن یک وب سایت با طراحی بصری زیبا و کاربردی می‌توانید مشتریان را به سمت خود جذب کنید. به این ترتیب می‌توانید پیام و هدف تجاری خود را راحت‌تر و سریع‌تر به دنیای آنلاین منتقل نمایید و مشتریان را هم به خرید آنلاین و هم خرید آفلاین ترغیب کنید!

به خصوص فروشگاه‌‌هایی که قصد معرفی برند خود یا برند خاصی را دارند، طراحی سایت لباس کمک می‌کند راحت‌تر صدا و چشم انداز خود را به مشتریان معرفی کنند. به زبان صاده‌تر نیز می‌توانیم بگویم، مشتری را به صورت آنلاین از هر جای دنیا و کشور پیدا کنند.

یک آمار در ایالات متحده که توسط Statista  گرفته شده است نشان می‌دهد که تجارت الکترونیکی B2C در سراسر جهان سالانه 1.471 میلیارد دلار و در خود ایالات متحده 19.1 میلیون خریدار به صورت آنلاین خرید خود را انجام می‌دهند. در ایالات متحده پیش بینی شد که فروش آنلاین محصولات مد به 73 میلیارد دلار خواهد رسید.

طراحی سایت پوشاک چطور و چگونه؟

طراحی سایت فروشگاهی پوشاک این روزها از هر زمان دیگر آسان‌تر شده است. علاوه بر آنکه می‌توانید یک طراحی سایت کاملا منحصر به فرد داشته باشید، می‌توانید از قالب‌های آماده نیز استفاده کنید. مهم‌ترین نکته آن است که بدانید قصد دارید چطور محصولات خود را به نمایش بگذارید؟ کدام ویژگی‌ها برای شما مهم‌تر است؟

قالب‌های آماده و از پیش طراحی شده برای شروع کار می‌توانند خوب باشند؛ به خصوص آنکه هزینه کمتری را نیز در بردارند. امّا ممکن است سایت‌های دیگری نیز مشابه قالب سایت شما وجود داشته باشند. انتخاب آن‌ها به نسبت سریع و راحت‌تر صورت می‌گیرد و پس از پرداخت هزینه پشتیبانی شما را راهنمایی خواهد کرد.

امّا برای برندها و فروشگاه‌‌هایی که قصد دارند حالت متفاوتی را به نمایش بگذارند طراحی سایت فروشگاهی پوشاک باید به صورت حرفه‌ای‌تر انجام شود. ابتدا نیازها و ویژگی‌های مورد نظر فروشندگان مد نظر قرار داده می‌شود. سپس، طرحی اولیه بر روی کاغذ یا فتوشاپ ایجاد می‌گردد. چیدمان اولیه و طراحی ویژگی‌های کاربردی سایت توسط گروه طراحی صورت می‌گیرد و سپس به بک‌اند دلخواه متصل می‌شود. البته طراحی بک‌اند حرفه‌ای و متمایز نیز هزینه در برخواهد بود.

دقت کنید هزینه طراحی سایت پوشاک به چنین مواردی وابسته است. هر چقدر وب سایت ساده‌تر و از پیش آمده باشد قیمت طراحی سایت پوشاک می‌تواند کمتر شود. در مقابل اضافه نمود ویژگی‌های مختلف و کد نویسی ویژگی‌های جدید و متمایز علاوه بر آنکه ممکن است زمان بیشتری بخواهد، هزینه طراحی سایت پوشاک را افزایش می‌دهد.

با بررسی نمونه کار، ممکن است بتوانید ایده‌های خوب و مختلفی برای طراحی وبسایت پوشاک خود پیدا کنید. نمونه کار طراحی سایت پوشاک می‌توانند نحوه چیدمان بهتر و ویژگی‌های مختلف را به شما نشان دهند.

سایت پوشاک

امکانات طراحی سایت پوشاک

از واضح‌ترین نکات در مزایای طراحی سایت فروشگاه پوشاک که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، جذب مشتریان است. فروشگاه‌های خرده فروشی در همه جا وجود دارند و ممکن است برای صاحبان آن‌ها جذب مشتریان سخت‌تر باشد. امّا داشتن ویترینی در دنیای مجازی کمک می‌کند تا مشتریان مختلف از جای جای کشور به سمت آن جلب شوند. چگونه ویترین فروشگاه خود را انجام می‌دهید؟ در ویترین مجازی نیز می‌توانید سبک‌ها و روش‌های مختلفی را پیش بگیرید تا مشتریان بالقوه را جذب کنید.

با طراحی سایت پوشاک می‌توانید لباس‌های بیشتری را به نمایش درآورید. ویترین شما می‌تواند از چندین بخش تشکیل شده باشد و هر بخش چیز متفاوتی را به نمایش بگذارد.

برای مثال تصور کنید قصد طراحی سایت پوشاک مردان را دارید. در اینجا می‌توانید لباس‌های مردانه فصلی، مدل‌های جدید، برند‌های خاص و… را در ویترین خود نمایش دهید. در عین حال می‌توانید در طراحی سایت پوشاک مردان خود، ویژگی تخفیف‌های ویژه و فصلی را فعال کنید تا مشتریان بیشتر به سمت آن جلب شوند.

در طراحی سایت پوشاک زنانه نیز به همین نحوه می‌توانید عمل کنید. لباس‌های بیرونی مانند انواع مانتو را در اسلاید‌های ویترین مجازی خود به نمایش درآورید. یا انواع تجهیزات مانند کیف، کلاه، دستکش و… را در طراحی سایت پوشاک زنانه خود به نمایش بگذارید. همچنین با قرار دادن فیلترهای متفاوت که از امکانات طراحی سایت پوشاک محسوب می‌شود، این امکان را برای مشتریان خود فراهم می‌کنید تا با سلیقه و بودجه خود راحت‌تر و سریع‌تر خرید خود را انجام دهند.

مزایای طراحی سایت فروشگاه پوشا

مزایای امکانات طراحی وبسایت پوشاک

  • هر چقدر وب سایت شما کاربری آسان‌تری داشته باشد و مشتریان سریع‌تر به آنچه می‌خواهند دست یابند، میزان درصد بازگشت آن‌ها می‌توان افزایش یابد.
  • می‌توانید در وقت خود و مشتریان صرفه جویی کنید.
  • در هفت روز هفته و 24 ساعت روز، فروشگاه خود را باز نگه دارید.
  • باعث کاهش هزینه‌های تبلیغات و برند سازی در طولانی مدت خواهد شد.
  • طراحی وبسایت پوشاک را می‌توان نوعی سرمایه گذاری دانست.
  • کمک می‌کند در بازار به خوبی دیده شوید و باقی بمانید.
  • و…

 شیوه راه اندازی و طراحی سایت فروشگاهی پوشاک

اشاره کردیم چه مسائلی می‌توانند در قیمت طراحی سایت پوشاک تاثیر بگذارند و چه مسائلی در هنگام طراحی مطرح خواهند شد. مسئله آن است که طراحی سایت همواره با توجه به نیاز و درجه نیاز شما آغاز می‌شود و راه اندازی آن می‌تواند در زمان بسیار کوتاه یا طولانی انجام شود. مسئله زمان به میزان درخواست و درجه نیاز شما نیز وابسته است؛ گاهی وب سایتی نیاز به ویژگی‌های خاصی برای کاربری دارد که هم هزینه بر و هم زمان بر خواهد بود.

پیشنهاد ما برای صاحبان کسب و کار که به تازگی قصد طراحی سایت پوشاک را دارند آن است که با یک مشاوره هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند. بهتر است در حالت ابتدایی، سایتی ساده همراه با ویژگی‌های کاربردی و سرعت پاسخ دهی بالا تهیه کنید؛ همچنین به مسئله سئو طراحی وبسایت پوشاک توجه کنید.

مطالعه نمونه کار طراحی سایت پوشاک یا سایت‌های رقیب می‌تواند کمک کند تا با ویژگی‌های یک سایت موفق آشنا شوید. به خاطر داشته باشید کپی نکنید، الهام بگیرید و از نمونه کار طراحی سایت پوشاک در راستای ایده‌های خود استفاده نمایید. فرمت‌های کاربردی و مشتری مدار را پیدا کرده و در طراحی سایت خود اعمال کنید.

سئو طراحی وبسایت پوشاک

در طراحی سایت پوشاک به چه نکاتی توجه کنیم؟

همان طور که گفتیم ببینید در طراحی وبسایت پوشاک خود به چه چیزهایی نیاز دارید. بهتر است با طراحی ساده و کارآمد کار خود را آغاز نمایید. همچنین دقت کنید مسئله سئو در آن به خوبی رعایت شود. سئو تنها در تولید محتوا مهم نیست، بلکه در ساختار و بدنه یک وب سایت نیز ظاهر می‌شود و اهمیت خاص خود را دارد.

اگر از قالب‌های آماده یا مدل‌های از پیش تهیه شده، استفاده خواهید کرد، به دقت کاربرد و عملکرد آن‌ها را بررسی کنید. می‌توانید نمونه آن‌ها را بررسی کرده و با قرار دادن خود به جای مشتری کیفیت آن‌ها را بسنجید. همچنین، به پشتیبانی و نحوه عملکرد آن‌ها نیز دقت کنید. وجود پشتیبانی بسیار مهم است چرا که اگر بر حسب اتفاق مشکلی برای وب سایت شما رخ دهد، گروه پشتیبانی می‌تواند در اثر وقت شما را راهنمایی کند.

نمونه کار طراحی سایت پوشاک را نیز مد نظر داشته باشید. نحوه چیدمان و حرکت در سایت را پیش از خرید این قالب‌ها بررسی کرده و از کیفیت آن مطمئن شوید.

نمونه کار طراحی سایت پوشاک

نتیجه گیری و جمع بندی

قیمت طراحی سایت پوشاک را نسبت به بودجه خود بسنجید. این مسئله ممکن است باعث شود تا گزینه‌های انتخابی بیشتر و کمتری پیش روی شما قرار گیرد. امّا همیشه دقت داشته باشید می‌توانید با سایتی ساده آغاز کرده و کم کم آن را گسترش دهید تا به آنچه مد نظر دارید تبدیل گردد. یکی از تفاوت فروشگاه مجازی و فیزیکی در این مسئله است که می‌توانید کسب و کار آنلاینخود را هر اندازه که بخواهید گسترش دهید.

درخواست مشاوره رایگان

  • Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, jpeg, Max. file size: 512 MB.

وب سایت کارباما

«سایت کارباما» یکی از سایت‌های مرجع در خصوص طراحی سایت است که شما می‌توانید برای طراحی سایت پزشکی به تیم زبده کارباما مراجعه کنید. کارباما در زمینه‌های مختلفی همچون طراحی وبسایت شرکتی، تولید محتوا، طراحی وبسایت فروشگاهی، خدمات اینستاگرام، خدمات گرافیکی و… به فعالیت مشغول است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت مجموعه کارباما (https://karbama.net) از نحوه فعالیت این تیم و هزینه طراحی سایت مطلع شده و با توجه به نیاز خود از خدمات آن بهره مند شوید.

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *