طراحی سایت عمران

طراحی سایت عمران

 مقدمه

طراحی سایت عمران امروزه یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین ابزار‌های‌ رشد یک شرکت عمرانی‌ و ساختمان سازی محسوب می‌شود. برای افزایش بهره وری و شروع رقابت در بازار، به سرمایه گذاری برای طراحی سایت شرکتی عمرانی نیاز خواهید داشت. ساختمان سازی در حال حاضر به یک تجارت جهانی تبدیل شده است. فعالیت‌های‌ شما چه فردی باشد و چه صاحب یک استارتاپ غول پیکر باشید، برای نشان دادن موفقیت و مجموعه کارهای خود، به یک وب سایت زیبا جهت تبلیغ کسب و کار خود نیاز دارید. علاوه بر این، به عنوان یک مهندس عمران یا معمار، ارائه تخصص‌ و توانایی‌ها به تنهایی یک فرایند خسته کننده و دشوار است، اما با طراحی وب سایت عمران‌ حرفه ای، به راحتی‌ می‌توانید با خریداران و مشتریان داخلی و بین المللی خود ارتباط برقرار کنید.

اهمیت طراحی سایت حرفه ای

جهت طراحی سایت شرکت عمرانی به یک سری نرم افزار‌های ویژه و تخصصی نیاز داریم تا با استفاده از آن‌ها، سایتی جذاب و با رعایت تمام نکات ضروری طراحی نماییم. مهم‌ترین و اساسی‌ترین موارد در هنگام طراحی سایت، جلب توجه و افزایش میزان بازدید آن است. به طور کلی طراحی سایت و دیده شدن آن در گوگل از شیوه و اصول خاصی پیروی می‌کند و با دانستن این اصول، می‌توانید در موقعیت خوبی قرار بگیرید.

طراحی سایت عمران باید به گونه‌ای باشد تا با یک سرچ ساده، سایت شما در صفحات اول گوگل ظاهر شود تا به بازدید بیشتر و باز خورد سایت کمک کند. همان طور که گفته شد برای این کار به روش‌های خاصی نیاز داریم که بهترین روش برای رسیدن به این موارد و اصول، کمک گرفتن از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه ‌است.

طراحی سایت عمران

طراحی سایت عمران چیست؟

طراحی سایت عمران، یک راه حل مهندسی است که با استفاده از محیط‌های نرم افزاری ویژه و خاصی، ‌ به طراحی و شبیه سازی راه‌ها و زیر مجموعه‌های آن ‌می‌پردازند.‌ طراحی پروژه‌های عمرانی و ساختمان سازی به وسیله آپشن‌های موجود در این سایت به راحتی قابل انجام است. شبیه سازی پروژه‌های بزرگ و پیچیده نیز به کمک این نرم افزار‌ها به راحتی قابل انجام است و تمامی جزئیات مورد نظر پیمانکاران در این شبیه سازی اجرایی می‌گردد و در آخر در اختیار آن‌ها قرار‌ می‌گیرد.

سایت عمران با توجه به استاندارد‌های موجود نرم افزار‌های مخصوصی را پیشنهاد می‌دهد تا مشاغل مربوطه مانند: ساختمان سازان، تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و فروشندگان آن‌ها، معماران، طراحان ساختمان، مهندسان عمران، فروشندگان تاسیسات و تجهیزات ساختمانی بتوانند به راحتی به اطلاعات مورد نظر خود دستیابی پیدا کنند.

از ابزار‌های موجود که در طراحی وب سایت عمران به کار رفته است می‌توانید برای طراحی هر مدل از اجزای ساختمانی استفاده نمایید. طراحی انواع جاده‌های اصلی، محدودیت‌های رفت و آمد، شبیه سازی کوچه‌ها و خیابان‌های بین شهری، نشان دادن وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و… نمونه‌هایی از چندین موارد استفاده از سایت عمران هستند.

 اصولا طراحی و شبیه سازی این موارد به وسیله طرح‌های گرافیکی و سه بعدی صورت ‌می‌گیرد و در نهایت به نرم افزار استفاده شده بستگی دارد که در بخش‌های بعدی به معرفی بعضی از پرکاربرد‌ترین آن‌ها ‌می‌پردازیم.

مزایا و امکانات طراحی سایت عمران

مزایا و امکانات طراحی سایت عمران چیست؟

چندین دهه است که ابزارهای پیشرفته طراحی سایت سه بعدی به دلیل هزینه‌های بسیار بالا در دسترس همه قرار ندارند و تمامی افراد نمی‌توانند طراحی و شبیه سازی پروژه‌های عمرانی را با استفاده از ده‌ها بسته نرم افزاری انجام دهند. علاوه برمحدودیت هزینه و عدم دسترسی به نرم افزارها، نداشتن آگاهی کامل از نحوه‌‌ی استفاده و کارکرد آن‌ها نیز سبب این محدودیت شده است.

با طراحی سایت عمرانی، بسیاری از مشکلات این چنینی حل شده است. از مهم‌ترین مزایای داشتن سایت عمران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به شفاف سازی اهداف پروژه مورد نظر و مشورت در این زمینه با کارشناسان سایت
  • معرفی متخصصان و افراد با تجربه برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی
  • استفاده از نرم افزار‌های عمرانی و طراحی نقشه به وسیله آن‌ها
  • ایجاد جدول زمانی برای شروع و به اتمام رساندن پروژه
  • و…
طراحی سایت عمرانی

نرم افزار‌های طراحی سایت عمرانی

طراحی سایت عمرانی بر روی نرم افزار‌های BricsCAD ، AutoCAD و AutoCAD Civil 3D اجرا ‌می‌شود. BricsCAD و Civil Site Design یک راه حل مقرون به صرفه و بسیار قدرتمند جهت استفاده در طراحی سایت عمران هستند که مستقیماً با BricsCAD، سیستم قدرتمند 2 بعدی CAD که در‌ ایالات متحده‌ بسیار محبوب است، ادغام ‌می‌شوند.

Civil Site Design به عنوان یک افزونه برای BricsCAD اجرا ‌می‌گردد و تمام ابزارهای مدل سازی سه بعدی مربوط به طراحی سایت شرکت عمران را که به آن نیاز دارید در اختیار شما قرار ‌می‌دهد. از دیگر امکانات سایت طراحی عمران می‌توان به قابلیت ویرایش آن اشاره کرد. با این ویژگی شما قادر خواهید بود طرح و نقشه‌‌ی مورد نظر خود را تغییر و ویرایش نمایید و بهترین خدمات را دریافت کنید.

هر کدام از مشاغل مربوطه می‌توانند با توجه به فعالیت و خدمات خود، اقدام به طراحی سایت عمرانی نمایند. به عنوان مثال، طراحان داخلی ساختمان، با طراحی سایت شرکت عمرانی قادر خواهند بود نمونه‌های انجام شده و سابقه‌‌ی کاری خود را به اشتراک بگذارند و به این وسیله به جذب مشتری کمک نمایند. معماران و ساختمان سازان، با راه اندازی سایت عمرانی می‌توانند از این طریق با علاقمندان به ساخت و ساز و متقاضیان در این زمینه ارتباط برقرار کنند.

شیوه‌‌ی راه اندازی طراحی سایت عمران

راه اندازی و طراحی سایت عمران، کاری تخصصی و زمان بر است و برای طراحی با بهترین عملکرد و بازخورد، لازم است طبق اصول و نکات استاندارد پیش بروید.

 در طراحی وب سایت عمران از چهارچوب‌های خاصی پیروی می‌شود. یک سایت عمرانی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و بر اساس این بخش‌ها طراحی سایت عمرانی صورت ‌می‌گیرد.

در ابتدای امر لازم است به معرفی مسئولان و مدیران مجموعه بپردازیم و به صورت یک متن و مطلب کوتاه، به سوابق و فعالیت‌های افراد مربوطه‌ اشاره کنیم. اختصاص دادن یک بخش به این موارد، جهت آشنایی افراد مراجعه کننده به سایت با صاحبان مجموعه صورت‌ می‌گیرد.

در بخش‌های بعدی به معرفی خدمات مجموعه ‌می‌پردازیم؛ دسته بندی این خدمات و امکان دستیابی آسان افراد به این بخش، مهم و ضروری ‌است. تمامی خدمات به صورت منظم و بر اساس اولویت و درخواست مشتریان چیدمان شده و در بخش مربوطه قرار ‌می‌گیرند.

بخش بعدی به معرفی سوابق گذشته و فعالیت‌های پیشین مجموعه اختصاص داده می‌شود. برای ایجاد ایجاد اطمینان کافی، لازم است عکس و نمونه فعالیت‌های اخیر را به صورت آرشیو در سایت قرار دهید. تهیه مقالات کوتاه و جامع در مورد هر یک از پروژه‌های صورت گرفته، به بازدید بیشتر سایت کمک شایانی خواهد کرد. در مورد نوشتن مقالات لازم است به نکات اساسی مانند سئو و موارد اینچنینی توجه شود. علت این امر کمک به بازدید سایت عمرانی ‌است؛ به این صورت که با نوشتن یک مقاله استاندارد و اصولی، افراد زمان بیشتری را درون سایت شما‌ سپری می‌کنند و با علاقه مند شدن به مطلب نوشته شده، به مشاهده‌‌ی سایر بخش‌های سایت نیز ترغیب ‌می‌شوند.

دیدن سایر بخش‌های سایت سبب آشنایی افراد با مجموعه و خدمات آن می‌شود و در نهایت منجر به تبلیغ و گسترش سایت عمرانی خواهد شد.

در طراحی سایت عمران به چه نکاتی ‌می‌بایست توجه کرد؟

جهت طراحی سایت شرکتی عمران لازم است به یک سری موارد جزئی اما تاثیر گذار توجه کنید. در ابتدای امر، ظاهر سایت شما اولین موردی است که توسط یک بیننده، دیده خواهد شد. استفاده از قالب‌های زیبا و جذاب در طراحی سایت عمرانی بسیار حائز اهمیت است. توجه به ترکیب رنگ‌ها و اشکال مختلف، فونت زیبا و چشم نواز، اندازه و سایز نوشته‌های سایت، استفاده از تصاویر مربوط و با کیفیت و… از مهم‌ترین موارد ظاهری در طراحی سایت عمران ‌است که لازم است به همه‌‌ی این موارد توجه شود.

به طور کلی داشتن جذابیت، با نظم و هماهنگی همراه ‌است. با داشتن یک سایت مرتب و طبقه بندی شده می‌توانید توجه افراد بازدید کننده را جلب نمایید تا افراد تمایل داشته باشند‌ زمان بیشتری را درون سایت شما سپری کنند. داشتن یک سایت شلوغ و بی نظم چشم بیننده را آزرده خواهد کرد و باعث می‌شود‌ که دیگر علاقه‌ای به حضور در سایت شما نداشته باشد.

و در آخر ایجاد بستری مناسب برای ارتباط مشتریان با مسئولین سایت یکی دیگر از نکات قابل توجه در طراحی وب سایت عمران ‌است. برای برقراری ارتباط با مشاوران و کارشناسان مجموعه، لازم است از طریق یک ایمیل 24 ساعته اقدام نمایید تا امکان برقراری ارتباط در همه‌‌ی زمان‌ها ایجاد شود. ساخت یک محیط ارتباطی دو طرفه برای رفع ابهامات و پرسش‌ها، بسیار سودمند و ضروری ‌است. علاوه بر این‌ها اختصاص دادن یک قسمت از سایت جهت ثبت نظرات کاربران و مشتریان، به موفقیت بیشتر سایت شما کمک خواهد کرد.

درخواست پشتیبانی سایت

  • Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, jpeg, Max. file size: 512 MB.

درباره کارباما

«سایت کارباما» یکی از سایت‌های مرجع در خصوص طراحی سایت است که شما می‌توانید برای طراحی سایت به تیم زبده کارباما مراجعه کنید. کارباما در زمینه‌های مختلفی همچون طراحی وبسایت شرکتی، تولید محتوا، طراحی وبسایت فروشگاهی، خدمات اینستاگرام، خدمات گرافیکی تولید محتوای ویدیویی (ساخت تیزر و موشن و…) و… به فعالیت مشغول است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت مجموعه کارباما (https://karbama.net) از نحوه فعالیت این تیم و هزینه طراحی سایت مطلع شده و با توجه به نیاز خود از خدمات آن بهره مند شوید.

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *