restaurant

طراحی سایت رستوران

امروزه با توجه به فضای رقابت زیادی که در میان رستوران‌ها به وجود آمده شاید طراحی سایت رستوران یکی از موراد تبلیغات هدفمند موفق، برای معرفی رستوران به مخاطبان باشد. زندگی مدرن امروزی و سرعت بالای تکنولوژی دغدغه بسیاری از ما است. حتماً شما هم خیلی اوقات برای پیدا کردن هر چیزی از جمله یک رستوران خوب به اینترنت مراجعه کرده‌اید و یا حداقل انتظار دارید در زندگی سریع و پرجنب‌وجوش امروزی بتوانید از یک رستوران با کیفیت و دلخواه در بین صفحات گسترده و فراوان مطالب گوناگون در اینترنت، سراغی بیابید. شاید بعد مسافت و امکان دسترسی راحت به انبوه اطلاعات دلایل خوبی باشند تا هر کسی را متقاعد کنند که حتی در صفحه کوچک گوشی خود بتواند تا حدود زیادی درباره رستوران مطلوب و مورد نظر خود اطلاعات کسب کند. از طرفی رقابت شدید و تنگاتنگ در عرصه کسب و کار و لزوم تبلیغات، دلیل دیگری خواهد بود که داشتن یک وب‌سایت کارآمد، بروز و جذاب را قوت می‌بخشد. اما داشتن وب‌سایت رستوران نیاز به یک طراحی مناسب و حرفه‌ای دارد تا مزایای داشتن سایت رستوران به رونق و پیشرفت کار شما و رستوران شما کمک کند.

چرا رستوران‌ها به وب‌سایت نیاز دارند؟

اداره یک رستوران به معنای انجام و کنترل یک لیست بلند بالا از امور گوناگون است که شاید مدیر یک رستوران از به دوش گرفتن یک وظیفه و کار جدید امتناع کند، اما موضوعی وجود دارد که بسیار مهم است و آن داشتن یک سایت مخصوص برای رستوران است. طبق آمارها نزدیک به 75 درصد از افراد و مشتریان قبل از مراجعه به یک رستوران درباره آن تحقیق می‌کنند و بسیاری این کار را در اینترنت انجام می‌دهند و اگر شما از داشتن یک سایت سرباز بزنید، تعداد زیادی از مشتریان هدف و بالقوه خود را از دست داده‌اید. در دنیای پر سرعت امروزی نباید از قافله عقب ماند و در این گسترۀ وسیع فضای وب غایب بود،

طراحی سایت رستوران

 اگر شک دارید دلایلی وجود دارد تا شما را متقاعد کند:

  • وجهه برند شما
  • رتبۀ جستجوی مشتریان در وب
  • راحتی مشتریان برای کسب اطلاعات و رزرو
  • بهبود میزان اعتماد و وفاداری مشتریان به شما از طریق آگاهی از نظرات دیگران
  • تبلیغات راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر
  • اطلاع‌رسانی از خدمات و سرویس‌های به مشتریان

مشتریان به سایت رستوران شما مراجعه می‌کنند تا از ساعت کاری، منوی سرو غذا، سرویس‌های ویژه، فضای رستوران شما، اطلاع از رویدادهای خاص رستوران شما و همچنین سفارش آنلاین غذا مطلع شوند.

محتویات سایت رستوران

چه یک رستوران دنج باشید و یا یک رستوران مجلل، چه یک رستوران سنتی یا یک رستوران فست‌فود طراحی وب‌سایت رستوران شما باید اطلاعات لازم و دقیقی را که مشتریان می‌خواهند در اختیارشان قرار دهد. طراحی سایت انواع رستوران اعم از سنتی، فست‌فود، کافی‌شاپ و یا حتی طراحی سایت تهیه و سفارش غذا، همه مستلزم رعایت موارد و نکاتی است که باید در محتوای سایت گنجانده شود.

محتویات سایت رستوران

در اینجا مواردی را که باید در سایت شما وجود داشته باشد با هم مرور می‌کنیم:

  1. اگر در یک نشریه محلی یا ملی درباره رستوران شما مطلبی چاپ شده است، لینک این مطلب را در سایت خود ذکر کنید و به آن ارجاع دهید. این کار اطلاعات رستوران شما را توسط یک منبع خارجی بیان می‌کند که قابل‌باورتر است و اعتماد مشتریان را برمی‌انگیزد.
  2. نظرات مشتریان؛ این کار باعث می‌شود تا افراد راحت‌تر به کیفیت کار شما پی‌ببرند و برای شما تبلیغ محسوب می‌شود.
  3. داستان تأسیس و راه‌اندازی کسب و کار و پیشینۀ رستوران شما. این کار باعث ارتباط بیشتر مشتریان با شما شده و اصالت کار شما را خاطرنشان می‌سازد.
  4. عکس‌ها؛ ارائه تصاویر جذاب از فضای رستوران و غذاها و همچنین حضور مشتریان می‌تواند نقش مهمی در جذب و انتخاب مشتریان شما داشته باشد.
  5. منو؛ نشان دادن منوها در سایت و دسته‌بندی آن‌ها بر حسب روزهای هفته یا وعده‌های غذایی می‌تواند به مشتریان در انتخاب کمک کرده و ایده روشنی را در اختیارشان قرار داده و دسترسی به اطلاعات دلخواه را برای آن‌ها میسّر گرداند.
  6. پیشنهادات ویژه؛ اگر منوی خاصی در روز خاصی دارید یا برنامه‌ها و پیشنهادات متفاوتی در ایام و مناسبت‌های خاص دارید بهتر است که ذکر شود تا مشتریان با اطلاع از آن‌ها به انتخاب رستوران شما ترغیب شوند.
  7. برنامه‌ها و تخفیف وفاداری مشتریان؛ این مورد نیز باید در سایت ذکر شود تا به درستی اطلاع‌رسانی شود و مشتریان از برنامه‌ها، تخفیفات و جوایز احتمالی که به مناسبت وفاداری آن‌ها در نظر گرفته‌اید مطلع شوند.
  8. امکان رزرو و سفارش آنلاین؛ فراهم کردن امکان رزرو و سفارش آنلاین یکی از سرویس‌های دلخواه مشتریان است که استفاده از خدمات شما را آسان می‌سازد. امروزه با امکان استفاده از سیستم‌های تعبیه شده در این زمینه و انواع اپلیکیشن‌ها و دسترسی به اینترنت، عموم مشتریان تمایل زیادی به انجام این کار دارند.
  9. نقشه و موقعیت مکانی؛ یکی دیگر از موارد مهم در یافتن رستوران شما و ترجیح در انتخاب از سوی مشتریان، امکان یافتن موقعیت و مان‌یابی با استفاده از نقشه و Google Map است.
  10. اطلاعات تماس بهینه شده و اطلاعات محلی SEO؛ شما می‌توانید همراه با اطلاعات تماس بهینه شده و قرار دادن آن‌ها در سایت، اطلاعات محلی سئو خود را نیز در صفحات فهرست شده برای موتورهای جستجوگر قرار دهید.
  11. لینک و پیوند به رسانه‌های اجتماعی؛ اگر می‌خواهید به شکل آنلاین برجسته شوید لینک به رسانه‌های اجتماعی را در سایت خود قرار داده و نظرات مشتریان را در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود قرار داده و مرتباً آن‌ها را بروز کنید.
  12. مارک و لگوی مربوطه؛ هنگام ساخت سایت حتماً به خاطر داشته باشید که طراحی لگو و مارک مربوط به رستوران خود را در نظر داشته باشید و در انتخاب این طرح یا لگو موارد مهم و ظریف را که نشان دهنده ویژگی و خصوصیات رستوران شماست را فراموش نکنید.
  13. بروز بودن سایت رستوران؛ فراموش نکنید که برای تأسیس رستوران خود و طراحی سایت آن زحمت و هزینۀ بسیار متحمل شده‌اید، در نتیجه با قرار دادن مطالب جذاب، مفید و بروز در سایت رستوران خود، ویدئوهایی از رویدادها و رخدادهای مهم و همچنین آشپزی‌های جالب و جذاب رستوران خود در سایت نظر مشتریان را جلب کنید.
منوی سایت رستوران

نکاتی برای طراحی سایت رستوران

طراحی سایت رستوران، هر نوع رستورانی، پیچیدگی خاصی ندارد و به راحتی می‌توان با داشتن یک نمایه فیس‌بوک و استفاده از یک پلتفرم سفارش و تحویل آنلاین غذا سایت رستوران را راه‌اندازی کرد. باید این نکته را در نظر داشت که یک سایت رستوران نباید پیچیده باشد و یا ویژگی‌های زیادی داشته باشد، چرا که انتظار برای بارگیری صفحات و پیمایش طولانی سایت، مشتریان را خسته و دلزده می‌کند. بنابراین تنها با قرار دادن اطلاعات لازم از قبیل؛ پیوندهای اجتماعی، نقشه و موقعیت، اطلاعات تماس، صفحه دربارۀ ما، نظرات مشتریان و مخاطبان و همچنین گالری عکس‌ها که شامل نشان دادن غذاها و نوشیدنی‌ها و رویدادهای رستوران باشد، می‌توانید سایت رستوران خود را طراحی و راه‌اندازی کنید.

هزینه طراحی سایت رستوران چقدر است؟

طراحی یک سایت با کیفیت و بروز رستوران حکم یک سرمایه‌گذاری را برای شما دارد. سایت مناسب باعث افزایش گردش مالی رستوران شده و چشم‌انداز تجاری آن را بهبود می‌بخشد. قیمت طراحی سایت رستوران بستگی به این دارد که طراحی را به یک مؤسسه یا شرکت معتبر بسپارید یا خودتان این کار را انجام دهید. اگر خود شما سایت را طراحی کنید، هزینۀ آن بسته به این که چه پلتفرمی برای طراحی سایت خود انتخاب می‌کنید متفاوت است. برای طراحی سایت رستوران می‌توانید از وردپرس، اسکوراسپیس (Squarespace) یا ویکس (Wix) استفاده کنید.

طراحی سایت با وردپرس رایگان است؛ اما برای انتخاب بعضی آیتم‌های اضافی نظیر تم‌های خاص یا میزبانی وب (Host) هزینه دارد.  طراحی سایت با استفاده از پلتفرم‌های Wix و Squarespace هزینه دارد و بسته به طرحی که انتخاب می‌کنید هزینۀ آن متفاوت است.  

هزینه طراحی سایت رستوران

به طور کلی هزینۀ طراحی وب‌سایت رستوران به عوامل مختلفی از جمله دامنه، هزینه‌هاست، عملکرد و پیچیدگی‌های سایت بستگی دارد. هر سه پلتفرم‌های معرفی شده در بالا دارای قالب‌های رایگان هستند که می‌توانند به عنوان نقطه شروع طراحی سایت رستوران مورد استفاده قرار گیرند. بعضی تم‌ها از قبل ساخته شده و رایگان هستند، اما می‌توانید تم‌های سفارشی را نیز خریداری کنید. معمولاً اصل هزینه مربوط به دامنه، هاست و هزینۀ استفاده از سیستم عامل است. از سوی دیگر اگر بخواهید این کار را به شرکت‌های طراحی وب بسپارید ابزارهای مورد استفاده و زمان صرف شده برای انجام کار، تعیین کنندۀ هزینه‌ای است که باید بپردازید.

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در هزینه، نام دامنه‌، هاست وب و هزینه‌های گواهی SSL است. نام دامنه اساساً آدرس وب سایت شما در اینترنت است. برای تبدیل شدن به مالک یک نام دامنه خاص، باید هزینۀ ثبت نام را پرداخت کنید و آن را از یک ثبت کننده دامنه خریداری کنید. هزینه دقیق به اسمی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. گواهی SSL نیز یک تکنولوژی امنیتی است که مربوط به اتصال دستگاه شما به سرور است. این گواهی امنیت اطلاعات شما در طول مسیر انتقال را تضمین می‌کند. در آخر در کنار هزینه‌های ذکر شده دو آیتم دیگر هم هستند که اگر برای سایت خود در نظر گرفته و تعبیه کنید هزینه دارند؛ این دو مورد پاسخگوی وب‌سایت و همچنین سیستم پرداخت آنلاین در سایت هستند.

در پایان، آنچه باید در نظر داشت اهمیت طراحی سایت برای رستوران و مزایای داشتن یک سایت مناسب و بروز و نقش آن در رونق کسب و کار است. طراحی سایت رستوران و سفارش غذا در دنیای مدرن امروز یکی از ملزومات زندگی بوده و در دنیای پرسرعت کنونی و عصر تکنولوژی باعث جلب رضایت مشتریان و دسترسی راحت آن‌ها به خدمات و سرویس‌های رستوران شما می‌شود.

درخواست مشاوره رایگان

  • Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, jpeg, Max. file size: 512 MB.

سایر خدمات کارباما

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *