مزایای فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه های اینترنتی چه مزیتی دارد؟

فروشگاه اینترنتی چیست؟

امروزه با توجه به گسترش و فراگیری اینترنت و دنیای مجازی اهمیت فروشگاه ها و کسب و کار های خود را به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می دهند و علاوه بر فروشگاه های فیزیکی از این راه نیز به فروش محصولات خود می پردازند. ما نیز در این مقاله قصد داریم شما را با جزئیات و مزیت های راه اندازی فروشگاه های اینترنتی آشنا کنیم.پس لطفا با ما همراه باشید.

یکی از نکاتی که برای افرادی که کسب و کار خود را از قبل داشته اند این است که می توانند مشتریان وفادار و قدیمی خود را داشته باشند و به جذب مشتری های جدید بپردازند.

مزیت های فروشگاه های اینترنتی:

حفظ و بازگشت مشتریان قدیمی و وفادار:

یکی از نکاتی که برای افرادی که کسب و کار خود را از قبل داشته اند این است که می توانند مشتریان وفادار و قدیمی خود را داشته باشند و به جذب مشتری های جدید بپردازند.

یکی از مزیت های بسیار مهم فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه های معمولی این است که شما نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه ندارید و هرکجا که باشید می توانید سفارش خود را ثبت کرده و محصول را در محلی که خود مشخص میکنید تحویل بگیرید.

به عنوان مثال افرادی که قبلا از فروشگاه شما خرید میکردند و الان به دلیل نقل مکان یا در دسترس نبودن یا به هر دلیلی نمیتوانند از شما خرید کنند فروشگاه اینترنتی فرصتی است که آنها بتوانند مجددا محصولات شما را تهیه کنند پس در بازگشت یک عده از مشتریان از دست رفته شما بسیار کمک خواهد کرد.

سفارش غیر حضوری:

ممکن است بسیاری از افراد از کشور های خارجی حتی از طریق تبلیغات یا هر دلیلی به فروشگاه شما سر بزنند و تصمیم به خرید بگیرند که این امکان در فروشگاه های حضوری هیچ موقع فراهم نخواهد شد.

زمانی که مشتری به صورت حضوری به فروشگاه شما مراجعه میکند این خواسته را دارد تا بتواند محصولات را با هم مقایسه کرده قیمت های محصولات مختلف را جویا شود و ممکن است موجودی محصولی به اتمام رسیده باشد ولی در فروشگاه آنلاین شما یکسری کاتالوگ یا تصویر های مناسب از محصولات خود آماده کرده اید که زمانی که مشتری مراجه میکند می تواند تمامی محصولات را مشاهده کرد و اگر محصولی هم موجود نبود بعد از ثبت سفارش این فرصت را دارید تا آن را تهیه و به دست او برسانید. یا این توضیحات را درج کنید که بعدا مراجعه کند و محصول  را تهیه کند.

فروشگاه اینترنتی

حذف هزینه خرید و اجاره:

یکی دیگر از مزیت های فروشگاه های اینترنتی عدم احتیاج به پرداخت هزینه های فیزیکی مانند اجاره،نگهداری،تعمیرات،هزینه آب و برق و گاز و مالیات می باشد.شما زمانی که یک فروشگاه فیزیکی دارید و محصولات خود را از طریق خرید حضوری به انجام میرسانید احتیاج دارید که افرادی را استخدام کرده و هزینه ای را به آنها پرداخت کنید،هزینه های تعمیرات و مشکلاتی که برای فروشگاه شما به وجود خواهد آمد و … بسیار زیاد هستند و در فروشگاه اینترنتی شما این اطمینان را دارید که از این قبیل هزینه ها معاف هستید و نیروی کار بسیار کمتری نیاز دارید.

شاید شما در ابتدای کار خود مجبور به هزینه برای طراحی سایت و فروشگاه خود شوید یا حتی مواقعی برای ویرایش یا افزودن و کاستن محصولات خود شوید ولی بدیهی است که به نسبت خرج کمتری برای شما خواهد داشت و این خرج ها به طور کلی در ابتدای کار صورت میگرند و دیگر نیازی به آن نیست.

همیشه باز و در دسترس بودن:

همانطور که همه ما در جریان هستیم فروشگاه و مغازه های سطح شهر طبق قوانین موظف هستند که در ساعت خاصی کسب و کار خود را تعطیل کنند و اگر در آن زمان به فعالیت بپردازند با جرایمی مواجه خواهند شد ولی یکی دیگر از مزیت های فروشگاه های اینترنتی این است که محدودیتی برای زمان و مکان فعالیت آنها وجود ندارد و می توانند در هر ساعتی از شبانه روز که مایل بودند اقدام به فروش محصولات خود کنند و به کسب در آمد بپردازند.

سعی کنید شما هم همین حالا فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید تا بتوانید به کسب  و کارتان رونق ببخشید و درآمد بیشتری کسب کنید.

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.امیدوارم که مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *