ابزار های سئو

برترین ابزارهای سئو

همانطور که قبلا هم سئو را تعریف کردیم سئو افزایش و بالا بردن رنک سایت و آمار بازدید سایت می باشد.به وسیله سئو تعداد افراد و بازدیدکنندگان بسیار بیشتری وارد وبسایت ما شده و به سایت ما سر می زنند.در ضمن به وسیله ابزارهای سئو میتوانیم تعداد افراد و موارد مختلف سایت را بررسی کنیم.

ابزارهای سئو:

امروزه سئو بسیار پیچیده و گسترده شده است .حالا در این مقاله میخواهیم شما را با ابزارهای سئو که به وسیله آن ها میتوانیم سئو سایت خود را رشد دهیم و در کنار آن سئو و وضعیت سایت خود را مشاهده کنیم به شما معرفی کنیم تا بتوانید با کمک این ابزار ها راحت تر به وضعیت مطلوبی از نظر سئو برسید و بتوانید عملکرد سایت خود را آنالیز و بررسی کنید.

معرفی ابزارهای سئو

استفاده از ابزارهای سئو چه سودی دارد؟

استفاده از ابزارهای سئو باعث می شود شما در کلمات کلیدی دچار سردرگمی نشوید و بتوانید از آنها در راستای انتخاب مناسب کلمات کلیدی بهره بگیرید و در مورد نحوه استفاده از آنها کمکی به شما نخواهد کرد و دیگر آن بر عهده شماست.که باید این کار را با دانش و اطلاعات کافی که در این زمینه دارید و یا کسب خواهید کرد،بسیار اصولی انجام دهید تا بتوانید نتیجه مطلوب را دریافت کنید.در غیر این صورت میتوانید این کار را به متخصصان سئو و یا کسانی که اطلاعات و تجربه کافی در این زمینه دارند بسپارید.

حالا به معرفی این ابزار ها خواهیم پرداخت:

1-گوگل آنالیتیکس(Google Analytics)

نرم افزار رایگان گوگل آنالیتیکس که برای آنالیز سایت به کار می رود یکی از شناخته شده ترین ابزارهای سئو می باشد.برای شروع ابتدا باید در آن ثبت نام کرده و سپس سایت خود را به آن متصل کنیم.برای این کار ملزم به استفاده از افزونه نیستید ولی به کمک افزونه نیز می توان این کارو انجام داد.گوگل آنالیتیکس تمامی اطلاعات راجع به تعداد بازدید کنندگان و کاربران،صفحات بازدید شده توسط آنها،نحوه ارتباط با آن ها و جزئیات ورود آنها را در اختیار شما قرار می دهد و شما میتوانید به کمک آن از جزئیات سایت خود با خبر باشید.

Google Analytics چیست؟

2-گوگل سرچ کنسول(Google search console)

سرچ کنسول گوگل نیز مانند آنالیتیکس از دیگر خدمات رایگان گوگل است که با ثبت نام و ایجاد اکانت در آن میتوانید از امکانات و مزایای آن بهره مند شوید. همانطور که خود شما تا حدودی در جریان هستید روزانه تعداد بسیار زیاد و غیر قابل شمارشی سرچ در موتور جستجوی گوگل انجام میشود و از مهم ترین اهداف هر سایتی نشان داده شدن و مهم تر از آن کجا نشان داده شدن توسط گوگل می باشد.

که شما با اتصال سایت خود به گوگل کنسول این امکان را محیا خواهید کرد که سایت شما هنگام جستجو نمایش داده شود.چرا که این امر بسیار ضروری و مهم است و عدم نمایش سایت شما توسط گوگل باعث عقب افتادگی شدیدی سایت شما در مقایسه با رقیبان خواهد شد.

در ابتدای کار با این ابزار ممکن است کمی سردرگم شوید.چرا که افزونه ها و قسمت های مختلفی دارد که اگر آشنایی نداشته باشیم با آنها نمیتوانیم به درستی کار خود را پیش ببریم.

در ضمن شما می توانید با استراتژی های پیشنهادی گوگل سرچ کنسول رشد سایت خود را بعد از مدتی مشاهده کنید.

Google search console چیست؟

3-Google keyword planer:

Google keyword planer یکی دیگر از خدمات گوگل است که کاربرد های فراوانی دارد که مهم ترین آن مشاهده حجم تقریبی جستجوی کلمات کلیدی های مختلف و ایده گرفتن از آن است.این کار باعث می شود نسبت به کلمات کلیدی های متفاوت شناخت بیشتری پیدا کنید و این آگاهی و شناخت بسیار در ادامه مراحل طراحی و مدیریت سایت به شما کمک خواهد کرد.

برای دسترسی به keyword planer  شما باید ابتدا در adwords.Google ثبت نام کرده و سپس دسترسی به آن برای شما فعال خواهد شد.

Google keyword planer

4-Ahrefs:

Ahrefs  یکی از قدرمندترین و بهترین ابزارهای سئو به حساب می آید.با وجود اینکه برای استفاده از خدمات Ahrefs بر خلاف گوگل آنالیتیکس و دیگر خدمات گوگل باید هزینه پرداخت کنیم و اشتراک آن را خریداری کنیم ،اکثریت افراد پرداخت این هزینه را در مقابل امکانتی که دریافت می کنند امری منطقی میدانند و مشکلی با هزینه آن ندارند،چرا که با Ahrefs شما میتوانید از خدمات مختلفی شامل خدمات بک لینک،تحقیقات کلمه کلیدی،آنالیز آمار و رقابت،ردیابی رتبه و رنکینگ بهره مند شوید.

 Ahrefs

5-GTMETRIX:

یکی از وبسایت های محبوب و مورد توجه بسیاری از مدیران سایت ها و مخصوصا کاربران ایرانی سایت جی تی متریکس می باشد.شاید برای شما سوال باشد که چرا در جمله قبلی از کاربران ایرانی استفاده شد؟دلیل آن این است که کاربران ایرانی بیشترین ترافیک سایت جی تی متریکس در سال 2017 را تشکیل دادند و عده زیادی از کاربران ایرانی از این سایت استفاده می کنند.علاوه بر تمامی این صحبت ها GTMETRIX این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد که به کمک آن بتوانید از سرعت بارگزاری سایت و صفحات مختلف سایت خود باخبر شوید و علاوه بر آن از فاکتور های تاثیر گذار بر روی سرعت بارگزاری نیز میتوانید باخبر شوید.

GTMETRIX

6-SEMrush:

یکی دیگر از ابزارهای سئو که برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب به کار می رود ابزار SEMrush است.این ابزار به شما کمک میکند که در کلمات کلیدی که جز اولین و مهم ترین اصول سئو می باشد بهترین شوید و شما را ملزم به  رعایت اصول استاندارد می کند.

ولی این نکته را هم باید در نظر گرفت که این ابزار بر خلاف google keyword رایگان نیست و برای استفاده از آن باید اشتراک تهیه کنیم.

SEMrush چیست؟

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *