پشتیبانی سایت فروشگاهی

پشتیبانی سایت فروشگاهی

با پدیدار شدن مغازه‌های اینترنتی روز به روز علاقه مشتریان به خرید از بستر وب افزایش پیدا می‌کند. بیشتر افراد سعی می‌کنند به جای حضور در مراکز خرید، در خانه بمانند و اقلام مورد نیاز خود را درب منزل تحویل بگیرند. به همین دلیل کسب و کارهای فیزیکی نیز با سرعت بالایی در حال کوچ به سمت دنیای وب هستند. با وجود سود خوبی که فروشگاه آنلاین دارد، نباید از دردسرهای مدیریت چنین سایت‌هایی غافل شد. اگر شما نیز یک فروشگاه اینترنتی دارید، یا تصمیم به راه اندازی چنین سایتی در آینده گرفته‌اید، نیاز به پشتیبانی سایت فروشگاهی یکی از مهمترین مسائلی است که باید بر روی آن تمرکز کنید.

پشتیبانی سایت فروشگاهی
نگهداری سایت فروشگاهی

چرا نگهداری و پشتیبانی سایت فروشگاهی مهم است؟

پشتیبانی برای سایت‌های فروشگاهی بسیار حائز اهمیت است. فروشگاه آنلاین ممکن است بی‌شمار محصول داشته باشد و قیمت این محصولات روزانه یا به صورت دوره‌ای تغییر کنند. همچنین تعداد افرادی که وارد سایت فروشگاهی می‌شود نسبتا زیاد است. به همین دلیل مشکلات چنین سایت‌هایی بسیار بیشتر خواهد بود.

از سوی دیگر بروز مشکل در فروشگاه آنلاین می‌تواند باعث خسارت‌های زیادی شود. سایتی را تصور کنید که در هر ساعت چندین محصول خود را به فروش می‌رساند. اگر این سایت برای مدت کوتاهی از دسترس خارج شود، قطعا با ضرر زیادی مواجه خواهد شد.

به همین دلیل نگهداری سایت فروشگاهی اهمیت زیادی دارد. اگر شما نیز صاحب یک سایت فروشگاهی هستید و می‌خواهید محصولات خود را از طریق وبسایت خود به فروش برسانید، حتما باید به دنبال استخدام یک تیم پشتیبان باشید.

نگهداری سایت فروشگاهی شامل چه مواردی می‌شود؟

تیم پشتیبانی سایت فروشگاهی وظایف زیادی بر عهده دارد. در ادامه می‌خواهیم بخشی از فعالیت‌هایی که یک ادمین یا پشتیبان باید برای سایت انجام دهد، آشنا شویم:

  • پشتیبانی فنی

سایت فروشگاهی در بخش فنی دچار مشکلات زیادی می‌شود. ممکن است که سایت از دسترس خارج شود و یا اینکه دچار ارورهای مختلفی گردد. در این مواقع باید هر چه سریع تر دست به کار شد و مشکلات فنی را مرتفع کرد. اهمیت پشتیبانی فنی در فروشگاه آنلاین بسیار زیاد است. مثلا فکر کنید که صفحات محصولات شما از دسترس خارج شده باشند. در چنین مواقعی کاربران نمی‌توانند از شما خرید کنند و به این ترتیب سود زیادی را از دست خواهید داد.

  • پشتیبانی محصولات

همانطور که می‌دانید محصولات یک سایت فروشگاهی مهمترین دارایی آن هستند. محصولات همیشه در حال تغییر بوده و باید توسط تیم پشتیبان کنترل شود. فعالیت هایی مانند ویرایش ویژگی‌های محصول، به روز رسانی قیمت هر کالا، نوشتن معرفی کالا و بسیاری از موارد دیگر از جمله وظایف پشتیبان در حوزه محصولات است.

همچنین تیم پشتیبانی سایت فروشگاهی علاوه بر درج محصولات و ویرایش دائمی آن، باید برای مقالات نیز برنامه داشته باشد. این یعنی این که تیم پشتیبانی باید یک استراتژی قوی برای کسب و کار داشته باشد و مطابق آن هم مقالاتی را متناسب با اهداف کسب و کار منتشر کند و هم مسئولیت ورود محصولات جدید و ویرایش محصولات قدیمی را بر عهده بگیرد.

  • پشتیبانی سئو

در یک سایت فروشگاهی سئو یا بهینه سازی نیز بسیار مهم و حیاتی است. بخش کوچکی از نگهداری سایت فروشگاهی به حوزه سئوی سایت باز می‌گردد. در این بخش پشتیبان وظیفه دارد تا مشکلات سئو سایت را بررسی و آنالیز کند و جهت رفع آن‌ها تلاش کند.

بهبود سرعت سایت، عدم وجود صفحات تکراری که معمولا در سایت فروشگاهی به وجود می‌آید، استفاده صحیح از تگ‌های HTML، ساخت سایت مپ و بسیاری از موارد دیگر می‌تواند توسط یک متخصص برای سایت فروشگاهی انجام شود.

سلامت سایت فروشگاهی

اکنون به اهمیت پشتیبانی برای یک فروشگاه آنلاین پی بردیم. به عبارت بهتر این مقاله به ما آموخت که باید حتما سایت خود را به یک تیم حرفه‌ای برای نگهداری سپرد. اما یکی از مهمترین نکاتی که همیشه برای صاحبین کسب و کار مهم بوده است، هزینه استخدام پشتیبان است. در هر صورت باید ریسک نکنید و سایت خود را به یک پشتیبان قوی بسپارید. چرا که هر سایتی همواره در معرض خطر است و ممکن است که تجارت شما در کسری از ثانیه فرو بپاشد. با بهره مندی از یک تیم پشتیبان علاوه بر این که می‌توانید مشکلات را در کوتاه ترین زمان ممکن حل کنید، گاهی نیز می‌توانید با مشاوره‌های به موقع از بروز حوادث مخرب و آسیب زا اجتناب کنید. بنابراین نگهداری و پشتیبانی سایت فروشگاهی را جدی بگیرید و در اولین فرصت برای سایت خود یک پشتیبان انتخاب کنید.

هزینه پشتیبانی سایت فروشگاهی چقدر است؟

هزینه پشتیبانی سایت فروشگاهی وابستگی زیادی به میزان محصولات و خدمات مدنظر شما دارد. همانطور که اطلاع دارید، سایت‌های فروشگاهی معمولا از قابلیت پشتیبانی آنلاین بهره می‌برند. یا اگر دقت کرده باشید، بسیاری از کاربران تمایل دارند تا سوالات خود را در بخش دیدگاه های کالا درج کنند. اگر بخواهید یک پشتیبانی قوی داشته باشید باید یک تیم حرفه‌ای استخدام کنید تا تمامی زمینه‌های سایت شما را کنترل کنند.

پس عوامل زیادی می‌توانند روی قیمت پشتیبانی از یک سایت فروشگاهی تاثیر بگذارند. این عوامل شامل موارد جزئی و کوچک تا مسائل بزرگ می‌شود. تعداد محصولات شما بسیار مهم است. اگر محصولات زیادی دارید و می‌خواهید تا پشتیبان این محصولات را روزانه ویرایش کند، هزینه نگهداری زیاد خواهد شد. شاید هنوز سایت شما کامل نشده باشد و بخواهید محصولات جدیدی را نیز وارد سایت خود کنید. همه این موارد می‌توانند روی قیمت پشتیبانی وب سایت تاثیر بگذارند.

هزینه پشتیبان برای یک فروشگاه آنلاین
هزینه پشتیبان برای یک فروشگاه آنلاین

دقت کنید که تعیین تعرفه دقیق برای پشتیبانی سایت بستگی زیادی به نوع فروشگاه شما نیز دارد. بنابراین قبل از درخواست پشتیبانی باید سایت شما بررسی شود و قیمت نهایی برای نگهداری سایتتان تعیین گردد. به طور کلی حجم کالاها، میزان مشتریان، تعداد افزونه ها و قالب‌هایی که نیاز به آپدیت دارند، تعداد کالاهایی که روزانه می‌خواهید به سایت خود وارد کنید و سایر موارد این چنینی تعیین کننده قیمت نهایی خواهد بود. البته در کنار همه‌ی این عوامل نباید از فاکتور تخصص و تجربه پشتیبان چشم پوشی کرد. هر چه تیم پشتیبان شما تجربه و مهارت بالاتری در این زمینه داشته باشد، برای نگهداری و حفظ سلامت فروشگاه شما مبلغ بیشتری دریافت خواهد کرد. این در حالی است که اگر به دنبال یک پشتیبانی مقرون به صرفه هستید، می‌تواند از شرکت‌های تازه کار کمک بگیرید.

درخواست پشتیبانی سایت

  • Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, jpeg, Max. file size: 512 MB.

درباره کارباما

«سایت کارباما» یکی از سایت‌های مرجع در خصوص طراحی سایت است که شما می‌توانید برای طراحی سایت به تیم زبده کارباما مراجعه کنید. کارباما در زمینه‌های مختلفی همچون طراحی وبسایت شرکتی، تولید محتوا، طراحی وبسایت فروشگاهی، خدمات اینستاگرام، خدمات گرافیکی تولید محتوای ویدیویی (ساخت تیزر و موشن و…) و… به فعالیت مشغول است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت مجموعه کارباما (https://karbama.net) از نحوه فعالیت این تیم و هزینه طراحی سایت مطلع شده و با توجه به نیاز خود از خدمات آن بهره مند شوید.

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *