فاکتورهای مهم طراحی سایت

فاکتورهای مهم طراحی سایت

فاکتورهای مهم طراحی سایت و نقش آن‌ها در پیشرفت یک کسب و کار

در دنیای مدرن انقلاب فناوری اگر وب سایتی برای کسب و کار خود نداشته باشید، مانند آن است که کسب و کار شما هیچ هویتی ندارد. برای شرح اهمیت دنیای دیجیتال نیازی به توصیف و مقاله طولانی نیست. همه می‌دانند که بازاریابی دیجیتال برای مشاغل از اهمیت بالایی برخوردار گردیده است و باعث افزایش بهره وری می‌شود. تنها موردی که باید مد نظر قرار گیرد توجه به فاکتورهای مهم طراحی سایت است.

تنها راه حضور در دنیای دیجیتال طراحی یک وب سایت برای شرکت یا کسب و کار شماست. وب سایت دامنه‌ای است که برخی از صفحات آن شامل محتوای سایت شما است. حتی برخی از شرکت‌ها از طریق وب سایت‌های خود در حال انجام تمامی امور کسب و کار خود هستند.

این موضوع به این معنا است که شما باید برای کسب و کار خود یک وب سایت داشته باشید. طراحی یک سایت می‌تواند برای کسب و کار شما بسیار سودآور باشد و همچنین می‌تواند به عنوان یک خط مقدم برای آن عمل کند. در این مقاله در مورد برخی از مزایا و فاکتورهای مهم طراحی سایت برای کسب و کار شما صحبت خواهیم کرد.

طراحی سایت باید مقرون به صرفه باشد

از جمله فاکتورهای مهم طراحی سایت مقرون به صرفه بودن آن در تمامی مراحل راه اندازی است. بهترین راه برای پیشرفت کسب و کار شما کاهش هزینه‌ها و تمرکز بر رشد است. طراحی سایت بهترین روش برای کاهش هزینه‌های یک کسب و کار است. هزینه ساخت و اداره یک وب سایت زیاد نیست اما بازاریابی مناسب برای وب سایت شما رشد مداوم و قابل توجهی را برای کسب و کار تضمین می‌کند. اگر وب سایت به درستی طراحی و توسعه یافته شده باشد، می‌توانید از تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری اطمینان حاصل کنید.

فاکتورهای مهم طراحی سایت

انتخاب نام مرتبط برای دامنه

انتخاب نام مناسب برای دامنه از فاکتورهای مهم طراحی سایت است. شما به احتمالا روزانه از سایت‌های شناخته شده­ای مانند گوگل، یاهو و یوتیوب زیاد بازدید می‌کنید، اما آیا تا به حال به نام باورنکردنی آن‌ها توجه کرده‌اید؟ بله، شما توجه کرده‌اید اما هرگز دقت نکردید. وب سایت‌هایی با نام دامنه فوق العاده حرف‌های زیادی برای گفتن دارند در حالی که معمولا مفهوم خاصی ندارند. نام دامنه دقیقاً مانند تلکینسیس (حرکت جسم توسط روح) است.

نام دامنه باید دقیقاً تصویری از سایت شما را منعکس کند و هجی کردن یا نوشتن آن دشوار نباشد. یافتن نام مناسب از فاکتورهای مهم طراحی سایت است زیرا به نوعی سفیر برند است، در حالی که نام دامنه نامناسب می‌تواند بازدید سایت را کاهش دهد.

همچنین نام دامنه از این جهت که موجب سئو بهتر و در نتیجه موجب برجسته شدن در نتایج موتور جستجو می‌شود، بسیار مهم است.

انتخاب یک میزبان وب مناسب

از دیگر فاکتورهای مهم طراحی سایت انتخاب میزبان وب است. هنگامی که به دنبال میزبان وب سایت خود هستید مهم است که سایت و اندازه کسب و کار خود را در نظر داشته باشید. اگر این سایت قرار است از نظر رسانه‌ای غنی باشد، شما به یک میزبان وب بزرگتر نیاز دارید. اگر قرار است سایت شما میزان بازدید زیادی را تجربه کند، شما به یک سرویس میزبان سریع و پاسخگو نیاز دارید. در غیر این صورت با انتخاب یک میزبان وب متوسط می‌توانید مقداری از هزینه‌ها را کم کنید.

علاوه بر این، میزان امنیت ارائه شده توسط میزبان وب را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که قبل از تصمیم گیری در مورد ارائه دهنده میزبان وب از طریق رسانه‌های شبکه تحت وب و سایت‌های خارج از کشور تحقیق کنید.

طراحی برنامه ریزی شده

نوع طراحی سایت مهم است. در واقع یکی از فاکتورهای مهم طراحی سایت است که باید قبل از ورود به مرحله توسعه در مورد آن برنامه ریزی کنید.

یک طراحی با کیفیت باعث جذابیت و کاربری آسان می‌شود. به ویژه یک طراحی بی عیب و نقص از وب سایت بازدیدکنندگان را قادر می‌سازد تا به راحتی در آن جستجو کنند و بدون اینکه سردرگم شوند و یا بی جهت کلیک کنند، آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.

سیستم مدیریت محتوای کارآمد

طراحی یک سایت خارق العاده بدون یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) در بطن آن دشوار است و این عامل از فاکتورهای مهم طراحی سایت محسوب می‌شود. در صورتی که به سایت خود به عنوان یک خودروی فراری (Ferrari) نگاه کنید، ظاهر آن مانند قسمت بیرونی وب سایت و موتور آن همانند قسمت باطن سایت است. به دلیل رنگ آمیزی روان، لاستیک‌های سوسو زننده و صندلی‌های ساخته شده از پوست گاو، مانند پوسته وب سایت، مردم را به خود جذب می‌کند. تقریباً به مثال همان موتور شگفت انگیز در Ferrari، باطن سایت شما نیز محلی است که در آن افسون رخ می‌دهد. بدون مدیریت محتوا قوی، سایت شما این قابلیت را نخواهد داشت که بلافاصله نیازهای بازدید کنندگان را شخصی سازی کند. به همین ترتیب، خودروی فراری بدون یک موتور قدرتمند بی معنی است.

شاید بهترین موتور برای کسب و کارهای آنلاین، مگنتو، وردپرس و غیره باشد.

عوامل مهم طراحی سایت

طرح رنگ قدرتمند و موثر

یک وب سایت با طرح رنگ نامناسب می‌تواند باعث نارضایتی و ناامیدی کاربران شود و از این رو میزان خروج از سایت را افزایش می‌دهد. تحقیق در مورد یک طرح رنگ مناسب و صرف انرژی برای بررسی بهترین گزینه‌های سایه زنی، کاربران شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. طرح رنگ از فاکتورهای مهم طراحی سایت است که می‌تواند تاثیرات روانشناختی برای جذب کاربر به همراه داشته باشد.

قابلیت های مناسب

اگر وب سایت خود را از دید کاربر بررسی کنید و بلافاصله متوجه خواهید شد که به کدام قابلیت‌ها نیاز دارید و به کدام یک نیازی ندارید.

همچنین شما باید اطمینان حاصل کنید که همه ویژگی‌های موجود در وب سایت آنگونه که مد نظر است فعال و در دسترس باشند، در غیر این صورت هر نوع مشکلی در عملکرد وب سایت می‌تواند مشتری یا کاربر را به ترک آن تحریک کند.

از فاکتورهای مهم طراحی سایت کاربری آسان است

در صورتی که سایتی گیج کننده و جستجو در آن دشوار باشد، مشتریان شما ممکن است برای همیشه از آن خارج شده و برای همیشه از آن دوری کنند. قبل از هر چیز و در درجه اول، یک وب سایت باید کاربری آسان داشته باشد. شما باید سبک‌های کاربری را بخوبی بشناسید، زیرا شما نمی‌توانید وب سایت خود را با هر سبک کاربری طراحی کنید.

اطلاعات به روز و مرتبط

اگر می‌خواهید مشتریان خود را از پیشنهادات، فروش کالا یا خدمات خود آگاه سازید، پس باید برخی تابلوها یا موارد دیگر را به نمایش بگذارید. اما در وب سایت‌ها اینگونه نیست. شما می‌توانید آن را در لحظه به روز کنید و پیشنهادات خود را به موقع به مشتریان نشان دهید. این کار باعث افزایش دسترسی مشتریان به اطلاعات به روز می‌شود و از این رو فروش را افزایش می‌دهد.

از فاکتورهای مهم طراحی سایت ارائه اطلاعات به روز در آن است. یک وبلاگ فعال در سایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا به شما کمک می‌کند بازدیدکنندگان در مورد آخرین اخبار، مناسبت‌های شرکت و از پروسه‌های مربوط به کسب و کار شما آگاهی داشته باشند. داشتن یک وبلاگ به روز و مرتبط در وب سایت روشی قابل توجه برای جذب مشتریان و بازگشت آن‌ها هنگام ارتقا کسب و کار است.

تازه نگه داشتن بلاگ وب سایت به طور روزمره نام تجاری شما را به یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد و یک منبع تحقیقاتی تبدیل می‌کند.

محتوای بی نظیر

از نظر محتوای موجود در سایت شما، ایجاد محتوای درجه یک و منحصر به فرد که مربوط به برند و کسب و کار شما باشد مهم است. لازم است بدانید هر پاراگراف از محتوای شما نقش ویژه‌ای در رتبه بندی وب سایت دارد و از فاکتورهای مهم طراحی سایت محسوب می‌شود. در هر صورت، اگر مطالب شما دزدی و کپی برداری باشد، مطمئناً به رتبه وب سایت شما ضربه خواهد زد.

وب سایت سئو شده

کاملا قابل درک است که وب سایتی که از نظر سئو کار نشده باشد دقیقاً مانند پیدا کردن سوزن در میان جمعیت است. صرف نظر از هر چیزی، ایجاد یک وب سایت سئو شده بسیار حیاتی و از فاکتورهای مهم طراحی سایت است.

اگر می‌خواهید وب سایت شما در میان 10 نتیجه برتر جستجو در گوگل باشد، باید تلاش کنید تا طراحی وب سایت خود را ارتقا دهید تا راهنمایی برای موتور جستجو باشد.

سئو در واقع همان چیزی است که شما را به بازدیدکنندگان مناسب نزدیک می‌کند، به همین دلیل شما باید مطمئن شوید که وب سایت شما از نظر سئو پرداخته شده است.

تیم کارباما در تمامی فاکتورهای مهم طراحی سایت برای راه اندازی یک وب سایت موفق تجربه دارد و می‌توانید با خیالی راحت تمامی مراحل برنامه ریزی و اجرای طراحی سایت را به ما بسپارید.

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *