طراح وب کیست؟

طراح وب کیست و باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

چگونه طراح وب شویم ؟

امروزه با رونق گرفتن کسب و کار اینترنتی عده زیادی تصمیم گرفتند به حوزه وب و طراحی وب روی بیاورند. اما طراح وب کیست؟ طراحی وب کسی است که بیشتر به طراحی و انجام تغییرات در لایه ظاهری سایت می پردازد و خیلی وارد برنامه نویسی وبسایت نمی شود.اما نکته دیگر این است که شما ابتدا باید نکات بسیار مهمی را در نظر بگیرید که قبل از انتخاب این حوزه بسیار مهم و ضروری هستند. اگر شما این نکات را به خوبی در نظر نگیرید و شناخت و تعریف مناسبی از طراح وب نداشته باشید مطمئنا در ادامه راه با مشکلاتی مواجه خواهید شد.پس بهتر است که شما ابتدا شناخت کاملی نسبت به حوزه وب،طراح وبسایت،توسعه وب و برنامه نویسی وب داشته باشید سپس به ادامه کار فکر کنید.

یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین مسائل علاقه شما به طراحی وب،و یا طراحی سایت می باشد. شما باید ابتدا با توجه به شناختی که نسبت به خودتان دارید بررسی کنید و به نتیجه برسید که آیا پتانسیل های لازم را در خود میبینید یا خیر و آیا علاقه و میل شما به حدی هست که بتوانید به مراحل و مراتب بالایی در این حوزه برسید؟

اگر علاقه زیادی به طراح وب شدن و این حوزه ندارید وارد آن نشوید و زمان خود را هم تلف نکنید و تمرکز خود را بر حوزه های دیگری که به آن علاقه دارید بگذارید.

اما اگر این علاقه و شور وانگیزه را در خود دیدید و از خودتان مطمئن هستید سپس به سمت مراحل بعدی بروید تا بتوانید به موفقیت برسید. مرحله بعدی شناخت و آشنایی با تخصص های لازم برای فعالیت حرفه ای در زمینه طراحی سایت می باشد. شما باید ابتدا شناخت کافی نسبت به کارهای یک طراح وب پیدا کنید و سپس شروع به یادگیری آن ها کنید.مثلا یک فرد به عنوان طراح وب یا طراح سایت ملزم است که چه چیزهایی را بلد باشد و چه کار هایی را باید انجام دهد.همه ی این موارد جزء مواردی هستند که شما باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید و آنها را خوب بدانید.

آشنایی کامل با طراح وب


Front-end و Back-end:

ابتدا یکی از قسمت های حوزه طراحی وب را انتخاب کنید.به عنوان مثال مشخص کنید میخواهید در زمینه گرافیک فعالیت کنید یا در زمینه back-end یا front-end به فعالیت بپردازید.اگر میخواهید در زمینه گرافیک فعالیت کنید شروع به یادگیری نرم افزار های photoshop  و illustrator کنید.جلو بروید و به تصمیم خود ایمان داشته باشید.قطعا پس از مدتی کار و کسب تجربه در این زمینه شما به چشمه های خوبی خواهید رسید به شرطی که مجددا تاکید میکنم، از هدف خود مطمئن باشید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

اگر که نه میخواهید در زمینه Front-end فعالیت کنید به یادگیری HTML و CSS  بپردازید.در کنار HTML و CSS شما میتوانید Javascript را هم بیاموزید تا بتوانید سایت های زیبا تری طراحی کنید.

برای یادگیری قسمت Back-end یکی از زبان های سمت سرور را به طور کامل مانند PHP و جزئیات مربوط به آن و گاها زبان های دیگر در کنار آن را یاد بگیرید.شما به عنوان یک توسعه دهنده Back-end باید بتوانید ارتباط خوبی بین سرور و مرورگر برقرار کنید و افراد این توانایی را از سوی شما انتظار دارند و شما نیز باید قادر باشید خواسته او را به انجام برسانید.همه این موارد به خود شما وابسته است که شما تمایل دارید در کدام زمینه به فعالیت بپردازید.

back-end یا front-end

نحوه یادگیری:

در آخر میخواهیم نحوه یادگیری مطالب مورد نیاز برای طراح وب شدن را به اطلاع شما برسانیم.این مرحله بسیار مهم است چرا که شما باید بهترین راه را برای یادگیری،افزایش اطلاعات و آگاهی خود انتخاب کنید. یا به عبارت دیگر مشخص کنید کدام یک از این راه ها بهتر است و تاثیر بیشتری در موفقیت شما خواهد داشت.پس در انتخاب روش یادگیری بسیار دقت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را نیز دریافت کنید.

اولین کار این است که شما با مطالعه مطالب طراحی وب از اینترنت،سایت های آموزشی و مراجع موجود در فضای مجازی اقدام به یادگیری آن کنید اما به علت گوناگونی مطالب این کار خیلی مناسب نیست و خیلی توصیه نمی شود. مورد بعدی مطالعه کتاب های مرتبط می باشد که راه به نسبت کم هزینه ای محسوب می شود اما یک مقدار یادگیری از این روش دشوار به نظر می رسد.

مشاهده ویدئو های آموزشی که حالا هم به صورت رایگان هم به صورت پکیج هایی در فروشگاه های اینترنتی موجود است می تواند گزینه بعدی باشد.در آخر کلاس های آموزشی که با تنوع بسیار زیاد در زمینه های مختلف طراحی سایت موجود است میتواند یکی از موثرترین گزینه ها باشد.ولی خب یک مقدار هزینه بالایی دارد و سطح بالای مدرس و باتجربه و کاربلد بودن آن بسیار مهم است که به این موضوع حتما توجه داشته باشید.

روش های یادگیری طراحی وب

نکته ای که در همه موارد یکسان است بحث یادگیری و آموزش کامل مطلب مورد نظر است.و ما باید با توجه به سلایق خود بهترین روش را انتخاب کنیم و نمیتوان خیلی روشی را زیر سوال برد یا روشی را خیلی تایید کرد.

سرانجام شما میتوانید با مهارتی که به دست آورده اید شروع به کار و فعالیت در شرکت های مرتبط به صورت کارآموزی یا شروع به کار به صورت پروژه ای کنید.برای مثال با جستجو میتوانید کاری را که متناسب با زمینه و قسمتی است که شما در آن تسلط کافی دارید انجام دهید.

در این مرحله چکونگی کار به صورت فردی یا پروژه ای یا استخدام به اختیار هرکس انجام می شود و نکته مهم و حائز اهمیت داشتن اطلاعت کامل و کافی است.

ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید.

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *