تعرفه پشتیبانی سایت

تعرفه پشتیبانی سایت

تعرفه پشتیبانی سایت یکی از مهمترین مسائلی است که صاحبین کسب و کار با آن مواجه هستند. حتما می‌دانید که پس از ایجاد یک وبسایت و شروع تجارت آنلاین نیاز به پشتیبانی دارید. هر پشتیبان مانند نگهبان از سایت شما حفاظت می‌کند و علاوه بر بازبینی و بررسی مشکلات احتمالی وب سایت و حل آن‌ها، سعی می‌کند تا امنیت کسب و کار اینترنتی شما را توسعه دهد. پس وجود یک متخصص حرفه‌ای برای این کار ضروری است. این موضوع سبب شده تا قیمت پشتیبانی سایت بعضا زیاد و سنگین باشد.

چنانچه شما نیز سایتی دارید و می‌خواهید آن را از دست هکرها، ارورهای اعصاب خوردکن و سایر مشکلات رهایی دهید، حتما به فکر استخدام یک پشتیبان افتاده‌اید. شاید هم تمایل داشته باشید که از یک تیم قوی برای این کار استفاده کنید. در هر صورتی اولین چالش برای شروع کار تیم پشتیبانی، هزینه پشتیبانی سایت است. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

تعرفه پشتیبانی سایت
تعرفه پشتیبانی سایت

چرا تعرفه پشتیبانی سایت متفاوت است؟

کافی است که گشتی در دنیای وب بزنید و قیمت پکیج‌های پشتیبانی در شرکت‌های مختلف یا حتی هزینه پشتیبان‌های دورکار را مطالعه کنید. مطمئنا غافلگیر خواهید شد. شما هم مثل من بیشتر از این که بتوانید اطلاعات مفیدی درباره هزینه پشتیبانی سایت کسب کنید، گمراه خواهید شد. چرا که تعرفه‌های هر سایتی بسیار متفاوت است و هر فردی نرخ هزینه‌ی مختلفی با شخص دیگر دارد.

این امر باعث شده تا انتخاب یک پشتیبان سایت سخت باشد. کارفرمایان در چنین مواقعی مستاصل باقی می‌مانند.

  • آیا باید به پیکج‌های پشتیبانی با قیمت‌های بالا اعتماد کرد؟
  • آیا قیمت پایین می‌تواند برای سایت مفید باشد؟
  • چگونه باید پشتیبان مناسبی انتخاب کنم؟

سوالات زیادی درباره قیمت پشتیبانی و نگهداری سایت از ذهن صاحبین کسب و کار عبور می‌کند که معمولا جوابی برای آن وجود ندارد. اما در این مقاله قصد داریم تا به شما کمک کنیم بهترین تصمیم را برای نگهبانی از سایت خود بگیرید.

برای مطالعه درباره پشتیبانی سایت کلیک کنید.

پشتیبانی سایت با توجه به بودجه در دسترس

به نظر من مهمترین چیزی که باید برای استخدام و شروع نگهبانی و حفاظت از سایت به آن توجه کرد، بودجه در دسترس شما است. ابتدا باید به جیب خود نگاهی بیندازید و بعد از آن قیمت پشتیبانی سایت را بررسی کنید.

قیمت پشتیبانی سایت
 قیمت پشتیبانی سایت

در واقع روش‌های مختلفی برای نگهداری از سایت وجود دارد. شما می‌توانید به چندین طریق سایت خود را به یک پشتیبان بسپارید:

  • برون سپاری به یک شخص یا تیم

یکی از راهکار‌هایی که برای جذب پشتیبان سایت می‌توان انجام داد، برون سپاری است. در این روش کارفرما سایت خود را به یک تیم و یا یک شخص تحویل می‌دهد تا از آن محافظت کنند و سلامت آن را تضمین نمایند. معمولا در این روش پشتیبان‌ها تجربه کمتری دارند و مهارت بالایی در حوزه‌های سئو و یا تولید محتوا و سایر موارد ندارند. به همین دلیل با استفاده از برون سپاری می‌توانید قیمت پشتیبانی سایت را کاهش دهید.

دقت کنید که اگر بودجه کمی در دسترس دارید، این روش بهترین گزینه است. اما چنانچه می‌خواهید یک سایت حرفه‌ای داشته باشید و کسب و کار خود را به صورت سطح بالا اداره کنید، برون سپاری گزینه مناسبی برای نگهداری سایتتان نخواهد بود.

  • استخدام یک پشتیبان حرفه‌ای

یکی دیگر از روش‌هایی که برای نگهداری و حفظ سلامت سایت استفاده می‌شود، استخدام یک پشتیبان حرفه‌ای و کاربلد است. در این روش کارفرما با به کارگیری یک نیروی آشنا به کار می‌تواند تا حدودی خیال خود را از بابت سلامت سایت راحت کند. هر چند این روش نیز می‌تواند تا حدودی باعث صرفه جویی در هزینه‌ها شود و تعرفه پشتیبانی سایت را کم کند، اما باز هم برای کارهای حرفه‌ای پیشنهاد نمی‌شود.

دقت کنید که هر فرد تنها می‌تواند به یک یا چند حوزه آگاهی کامل داشته باشد. اما نگهداری و پشتیبانی از سایت معمولا به چندین حوزه مربوط می‌شود. بنابراین یک فرد نمی‌تواند در تمام زمینه‌ها سایت شما را هدایت کند و آن را از خطرات حفظ کند. البته برخی از سایت‌های کوچک می‌توانند برای کاهش قیمت از چنین روشی نیز استفاده کنند.

  • استفاده از خدمات شرکت‌های مختلف

بهترین روش برای پشتیبانی از سایت استفاده از شرکت‌های خدماتی است. این شرکت‌ها با وجود اینکه باعث افزایش هزینه پشتیبانی سایت می‌شوند، اما با بهره گیری از چندین متخصص همواره تمام جنبه‌های سایت شما را بهبود می‌بخشند. بنابراین اگر کسب و کار بزرگی در اینترنت دارید و می‌خواهید بی نقص باشید، باید از شرکت‌های معتبر ارائه دهنده خدمات پشتیبانی کمک بگیرید.

فراموش نکنید که برای شروع کار با چنین روشی معمولا هزینه‌های زیادی را باید متحمل شوید. پس قبل از آغاز استفاده از این روش، ابتدا راجع به بودجه‌ی خود بازنگری کنید.

قیمت پشتیبانی سایت به چه عواملی وابسته است؟

هزینه پشتیبانی سایت
 هزینه پشتیبانی سایت

همانطور که گفته شد روش‌های گوناگونی برای پشتیبانی سایت وجود دارد. همچنین خدمات پشتیبانی با توجه به نوع سایت شما و حوزه کسب و کارتان می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین برای تعیین قیمت نگهداری سایت باید منتظر قیمت‌های گوناگونی باشید.

در ادامه با برخی از معیارهای مهم که در تعیین هزینه پشتیبانی سایت نقش دارند، بیشتر آشنا می‌شویم:

  • نوع طراحی سایت

قیمت تمام شده برای پشتیبانی وب سایت وابستگی شدیدی به نوع طراحی دارد. اگر سایت شما از زبان‌های برنامه نویسی برای ساخت استفاده کرده باشد، باید هزینه بیشتری برای پشتیبان‌های خود بپردازید. به تبع کار با سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس آسان‌تر است. از همین جهت پشتیبانی سایت وردپرسی ارزان‌تر خواهد بود.

  • شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی

تعرفه پشتیبانی سایت به شرکت ارائه دهنده خدمات نیز بستگی دارد. اگر از یک شرکت معتبر استفاده کنید، باید پول خوبی خرج کنید. البته در این صورت سلامت و رشد کسب و کار شما تضمین خواهد شد. این در حالی است که موسسه‌های نوپا در این زمینه سعی می‌کنند تا با دریافت مبالغ کمتری نگهداری سایت شما را بر عهده بگیرند.

  • حجم اطلاعات
  • روزانه چه تعداد کاربر وارد سایت شما می‌شود؟
  • محتواهای شما چقدر است؟
  • آیا محصولات دامنه ی زیادی دارید؟
  • عم سایتتان چند سال است؟
  • و سایر موارد

پاسخ تمامی این سوالات می‌تواند تعرفه پشتیبانی سایت را تعیین کند. چرا که هر چه میزان حجم کاری پشتیبان بیشتر شود، قیمت بالاتری به شما پیشنهاد خواهد کرد. پس برای پشتیبانی باید اول میزان بزرگی سایت خود را اندازه گیری کنید.

درخواست پشتیبانی سایت

  • Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, jpeg, Max. file size: 512 MB.

درباره کارباما

«سایت کارباما» یکی از سایت‌های مرجع در خصوص طراحی سایت است که شما می‌توانید برای طراحی سایت به تیم زبده کارباما مراجعه کنید. کارباما در زمینه‌های مختلفی همچون طراحی وبسایت شرکتی، تولید محتوا، طراحی وبسایت فروشگاهی، خدمات اینستاگرام، خدمات گرافیکی تولید محتوای ویدیویی (ساخت تیزر و موشن و…) و… به فعالیت مشغول است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت مجموعه کارباما (https://karbama.net) از نحوه فعالیت این تیم و هزینه طراحی سایت مطلع شده و با توجه به نیاز خود از خدمات آن بهره مند شوید.

سایر خدمات کارباما

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *